fbpx
Automatizare Instagram

Automatizarea mesajelor directe pe Instagram (DM). De ce este importantă automatizarea răspunsurilor.

Atunci când afacerea ta primește foarte multe mesaje pe Instagram, nu-i așa că ai vrea să găsești o soluție astfel încât să-ți automatizezi răspunsurile?

În acest articol vei afla cum să îți automatizezi mesajele directe pe Instagram, pentru a eficientiza comunicarea cu clienții, pentru a oferi o experiență pozitivă oricui va intra în contact cu compania ta prin acest canal și pentru a menține o interacțiune mai bună cu toți urmăritorii tăi.

De ce este automatizarea mesajelor directe pe Instagram o soluție revoluționară

Dacă primești foarte multe mesaje directe pe contul afacerii tale de pe Instagram, nu ești singur. Utilizatorii Instagram trimit peste 400 de milioane de mesaje companiilor în fiecare zi. Ei răspund la Povești, au întrebări despre produse, doresc să afle mai multe despre posibile colaborări și așa mai departe. Și în timp ce companiile primesc astfel de mesaje 24 de ore pe zi, de obicei acestea își alocă doar câteva ore pentru a răspunde.

Filtrarea și clasificarea diferitelor tipuri de mesaje directe este, de asemenea, o mare provocare. Dacă primești un număr mare de mesaje, este ușor să nu observi unul important (cum ar fi o întrebare despre un produs) printre toate etichetele și menționările. Dacă se întâmplă asta, ai putea pierde o vânzare.

La urma urmei, Instagram este o platformă pentru cumpărători: 81% dintre utilizatorii Instagram caută produse și servicii și doresc să facă o achiziție. Deoarece algoritmul, anunțurile și modalitatea de explorare sunt atât de eficiente în a arăta oamenilor ceea ce doresc să vadă, este doar o chestiune de timp până când clientul tău potențial va vedea și produsul unei afaceri concurente, le va trimite un mesaj și dacă va primi un răspuns rapid acesta va cumpăra de la competiție.

Cu ajutorul automatizării mesajelor directe pe Instagram, poți răspunde imediat clienților și persoanelor interesate de produsele sau serviciile tale. Și astfel vei putea genera venituri și clienți potențiali pe Instagram într-un mod care nu a fost posibil până acum, doar prin intermediul elementelor de conținut organic.

Dacă afacerea ta nu se află încă în stadiul în care generează o mulțime de mesaje directe în mod organic, poți începe să obții mai multe mesaje cu ajutorul automatizării: poți seta trimiterea unui răspuns automat la primirea unui mesaj care include un anumit cuvânt, iar cuvântul respectiv declanșează automatizarea și ca efect crește numărul de mesaje primite.

Automatizarea mesajelor directe pe Instagram este o soluție care devine din ce în ce mai vizibilă. Dacă nu ai încă acces la ea, merită să îți planifici o strategie, astfel încât să fii pregătit atunci când o vei folosi.

Automatizarea mesajelor directe pe Instagram

#1: Automatizarea Instagram DM vs. Chatbot-urile de pe Messenger

Există câteva diferențe majore între automatizarea mesajelor directe pe Instagram și ceea ce este disponibil cu ajutorul Chatbot-urilor de pe Messenger.

Pentru început, audiența de pe Instagram este cu jumătate de miliard de oameni mai mică decât audiența Messenger. În plus, formatele mesajelor de pe Instagram sunt mult mai simple. Cu Messenger, poți crea o galerie (care arată similar cu reclamele în format carusel din Instagram Stories), poți partaja GIF-uri și poți integra tot felul de componente creative sofisticate. O mare parte din această complexitate nu a fost încă introdusă în automatizarea DM de pe Instagram.

O altă diferență este modul în care utilizatorii pot interacționa. Deoarece Messenger este propria sa platformă, există un link unic pe care cineva îl poate accesa pe desktop sau pe mobil și care trimite la o conversație pe pagina ta de Facebook. Nu este cazul cu Instagram. Oamenii trebuie să înceapă o conversație prin DM, spunând că vor să-ți trimită un mesaj, fie din profilul tău, fie dintr-o poveste.

În timp ce, din punct de vedere tehnic, există doar aceste două moduri prin care oamenii pot avea o conversație pe Instagram, există mai mult de opt moduri pe Messenger, inclusiv un cod QR care duce la link-ul paginii tale, link-ul direct sau un widget de chat pe pagina unui site.

O ultimă diferență de remarcat între Messenger și automatizarea mesajelor directe pe Instagram este modul în care poți rămâne în contact cu utilizatorii. Au existat modificări în politicile Messenger, în ceea ce privește modul în care poți interacționa cu aceștia. Acest lucru a dus la multe confuzii și concepții greșite despre Chatbot-urile de pe Messenger, care au determinat unele companii să nu le mai folosească la fel de mult.

Pe Instagram, ai doar o fereastră de 24 de ore pentru a contacta pe cineva, de la ultima interacțiune cu utilizatorul respectiv. Dacă cineva a trimis un mesaj direct pe contul afacerii tale de pe Instagram și i-ai trimis un mesaj înapoi, ai la dispoziție 24 de ore de la ultima voastră interacțiune, pentru a-l contacta din nou. Odată ce această fereastră de timp expiră, nu poți trimite alte mesaje acelei persoane decât dacă aceasta va iniția din nou o conversație cu tine.

Acest lucru funcționează în același mod și pe Messenger, însă Messenger oferă și alte modalități prin care puteți începe conversația din nou, atât gratuite, cât și plătite. Instagram nu oferă astfel de alternative.

Există notificări unice sau etichete pe Messenger care vă permit să trimiteți mesaje. De exemplu, dacă înregistrați pe cineva la un webinar sau utilizatorul respectiv confirmă că dorește să primească un reminder înainte de un anumit eveniment, pe Messenger, îi poți trimite gratuit mesaje oricând dorești înainte de eveniment, atâta timp cât acestea se încadrează în categoria respectivă.

Reprezentanții Messenger precizează în mod explicit câteva moduri de utilizare în politicile lor, referitor la cazurile în care poți trimite mesaje ulterioare. Dar scopul lor este de a proteja integritatea platformei. Nu vor ca promotorii să trimită mesaje nesolicitate, fără a lua în considerare interacțiunile anterioare.

#2: Cum să începi să folosești o soluție de automatizare a mesajelor directe pe Instagram

Dacă vrei să începi să folosești o soluție de automatizare a mesajelor directe pe Instagram pentru afacerea ta, primul pas pe care trebuie să îl faci este să contactezi o agenție de social media care se ocupă cu crearea de automatizări în Messenger și Instagram DM.

ADX Digital Agency srl este o companie românească pregătită să creeze pentru tine Chatbot-uri pe Messenger și acum îți oferă și soluții de automatizare DM pe Instagram.

Iată câteva lucruri pe care o agenție de social media ar trebui să le facă imediat:

Prima dată, va trebui să ruleze un test cu un cuvânt-cheie într-o poveste, fie pentru a genera clienți potențiali, fie pentru a genera vânzări directe. Poveștile Instagram reprezintă cea mai bună modalitate de a efectua acest test, deoarece 50% dintre mesajele directe pornesc de la o poveste.

În al doilea rând, se vor folosi mesajele de întâmpinare – care apar atunci când un utilizator trimite pentru prima dată un mesaj unei afaceri – pentru a începe să îți automatizezi răspunsurile. În acest mod vei putea răspunde proactiv unor întrebări frecvente pe care acesta le-ar putea avea și astfel vei economisi timp și vei crește calitatea interacțiunii.

Dacă vrei să te concentrezi pe marketing, vânzări și asistență pentru clienți, poți crea astfel de mesaje automate relevante atunci când cineva va începe o conversație pe Instagram cu tine. Ar putea suna ceva de genul: „Obține acum o reducere!”. Sau: „Folosește acest cod de reducere, pentru a beneficia de ofertele noastre speciale” sau „Programează o întâlnire cu noi”. Acest lucru îți va permite să vezi care sunt interesele utilizatorilor și cum se comportă atunci când interacționează cu tine.

Pentru a explora câteva aplicații diferite pentru modul în care marketerii pot folosi o soluție de automatizare a mesajelor directe pe Instagram, vom analiza în detaliu trei domenii: marketing, vânzări și asistență pentru clienți.

#3: Folosirea unei soluții de automatizare a mesajelor directe pe Instagram pentru generarea de clienți potențiali

Folosirea unei soluții de automatizare a mesajelor directe pe Instagram pentru generarea de clienți potențiali reprezintă cea mai rapidă metodă pentru a-ți crește randamentul investiției.

Pentru a înțelege cum funcționează acest lucru, să presupunem că experiența clientului tău începe în momentul în care îți vede povestea pe Instagram. În acea poveste, utilizezi funcția de sondaj pentru a întreba publicul dacă se confruntă cu provocări sau probleme pentru care poți oferi o soluție. Întrebarea ta ar trebui să aducă utilizatorul în starea de spirit potrivită pentru ca apoi să profite de ceea ce îi poți oferi.

Ultimul pas din această succesiune este cel în care vei include apelul la acțiune. Dar, în loc să le spui oamenilor să gliseze în sus pentru a obține un cod de reducere sau un podcast, le spui să-ți trimită un mesaj care să conțină un anumit cuvânt. De exemplu, dacă reprezinți un magazin de comerț electronic care oferă un cod de reducere pentru o promoție de Ziua Mamei, poți spune: „Dacă doriți să obțineți un cod de reducere de 15%, trimiteți-ne un mesaj cu cuvântul „mamă”.

Apoi, imediat ce utilizatorul respectiv îți trimite mesajul, va primi un răspuns automat instantaneu de la compania ta, declanșând o conversație. Dacă este vorba de un cod de reducere, ai putea cere mai întâi e-mailul utilizatorului, apoi ai putea spune „Iată codul dvs. de reducere” și poți iniția o secvență de coș abandonat prin e-mail.

În prezent, nu există nicio modalitate de a introduce automat adresa de e-mail a cuiva în conversație, așa cum poți face pe Messenger. Pe Instagram, trebuie efectiv să întrebi: „Care este adresa dvs. de e-mail?” iar utilizatorul o va introduce. De asemenea, poți verifica dacă este un e-mail valid sau dacă utilizatorul a optat să nu ofere adresa sa de e-mail.

Butoanele pe care oamenii le vor vedea dacă îți automatizezi mesajele pe Instagram sunt, de asemenea, puțin diferite față de Messenger. Cu Messenger, ai două opțiuni: poți folosi până la trei butoane pătrate pe verticală sau mai multe butoane sub forma unor bule de chat pe care utilizatorii le pot glisa la dreapta și la stânga.

Instagram oferă doar butoane sub forma unor bule, așa că este mult mai eficient să ghidezi pe cineva într-o conversație în acest mod, decât dacă i-ai cere să tasteze ceva la fiecare pas. Dacă vrei să obții clienți potențiali calificați, printr-un chestionar referitor la un anumit produs, sau dacă vrei să obții anumite informații de la clienți, este mult mai ușor pentru utilizator să apese pe butoanele cu opțiuni decât să tasteze ceva.

#4: Folosirea unei soluții de automatizare a mesajelor directe pe Instagram pentru a genera vânzări

Să discutăm acum despre folosirea unei soluții de automatizare a mesajelor directe pe Instagram pentru a genera mai multe vânzări.

Pentru modelele de afaceri care trec direct în procesul de vânzare, cum ar fi comerțul electronic, industria de software, servicii și agențiile imobiliare și de asigurări, poți oferi orice, de la o cotație gratuită la un chestionar care are ca finalitate oferirea unui cod de reducere (după ce vei recomanda cel mai bun produs al tău). Vei începe conversația calificând de la început clientul, mai ales dacă această persoană cunoaște deja soluția pe care o oferi.

Vei putea să ceri oricâte informații în avans, pentru a realiza două lucruri.

În primul rând, este posibil să ai nevoie de informații de la utilizatori pentru a le putea oferi o cotație gratuită sau ceva asemănător. Îi poți ruga să răspundă la întrebări alegând butoanele precompletate sau introducând singuri informațiile.

Sau ai putea să finalizezi această interacțiune inițială foarte rapid, cerându-le e-mailul și apoi oferindu-le direct codul de reducere. Pentru produsele cu valoare mai mică, aceasta este cea mai bună abordare – oferă-le direct clienților informațiile de care au nevoie pentru a face o achiziție. Apoi, în timpul acelei ferestre de 24 de ore, poți seta trimiterea câtorva mesaje automate personalizate, fie pentru consolidarea satisfacției în urma achiziției, fie pentru a oferi o invitație spre celelalte canale ale tale, sau pentru a-ți prezenta produsele vedetă.

Dar dacă este vorba despre produse cu valoare mare sau care necesită ca un angajat să preia procesul și să închidă vânzarea, poți crea un sistem de transfer. Cu ajutorul unui chatbot integrat în Instagram DM, poți să califici rapid un client, punând câteva întrebări. Apoi, când se ajunge la finalizarea vânzării, echipa de vânzări sau de suport poate să intervină pentru a încheia conversația. Automatizarea va fi întreruptă în acest moment: conversația se va purta între angajatul tău și client, pentru a finaliza vânzarea.

Apoi, după finalizarea vânzării, chatbot-ul poate prelua din nou controlul, așa că dacă clientul îți trimite mesaje din nou în viitor, chatbot-ul îl va ajuta să găsească orice informație despre afacerea ta.

Studiu de caz: Mindvalley

O companie care a avut foarte mult succes folosind această strategie este Mindvalley, o companie de dezvoltare personală. Afacerea lor se concentrează pe cursurile online care îmbunătățesc dezvoltarea umană și personală și oferă sute de produse în diferite limbi. Ei au aproximativ 1,4 milioane de urmăritori pe Instagram și fiecare dintre poveștile lor ajunge să fie privită de 20.000 – 40.000 de persoane.

Mindvalley folosește webinariile ca modalitate principală de a atrage oamenii către produsele companiei, iar Instagram este una dintre principalele lor surse de generare a clienților potențiali. Când Mindvalley lansează un anumit produs, urmăritorii lor de pe Instagram sunt conduși prin intermediul poveștilor, postărilor și link-urilor către opțiunea de înregistrare gratuită la cursul respectiv. Apoi, chatbot-ul integrat în Instagram DM și secvențele ulterioare de e-mail sunt toate construite pentru a vinde noul lor produs.

În loc să le spună utilizatorilor să gliseze în sus la o poveste de pe Instagram pentru a se înregistra la cursul lor gratuit, ei le spun să trimită un mesaj cu un anumit cuvânt („Energie”, de exemplu). Când cineva face asta, confirmă că este interesat de curs și elementele automatizate continuă, pentru a ajuta persoana respectivă să se înregistreze imediat. Experiența este ceva de genul „Îți mulțumim pentru interesul acordat acestui curs. Mai ești interesat să afli și despre XYZ?”

Își conduc clienții cu atenție prin fiecare etapă a conversației, ajutându-i să înțeleagă mai multe despre ofertă, înainte de a ajunge efectiv la ea și, la fiecare pas, utilizatorii se pot înscrie la cursul respectiv.

De exemplu, dacă cineva se înscrie prin tastarea cuvântului-cheie, primește un mesaj în care i se spune „Ești pregătit să te înscrii sau dorești să afli mai multe?” Dacă utilizatorul respectiv vrea să se înscrie, este transferat pe pagina site-ului de înregistrare la curs.

Dacă optează să afle mai multe detalii la început, va primi aspectele esențiale ale cursului, va afla cine este instructorul și va avea toate răspunsurile la alte întrebări frecvente.

#5: Folosirea unei soluții de automatizare a mesajelor directe pe Instagram pentru serviciul de Asistență Clienți

Deoarece cele mai multe companii pot aloca doar câteva persoane și câteva ore pe zi pentru a răspunde la mesajele de pe Instagram, clienții ar putea fi nevoiți să aștepte și până la 23 de ore pentru un răspuns. Însă folosind o soluție de automatizare a mesajelor directe, poți oferi răspunsuri instantanee și poți îmbunătăți calitatea tuturor conversațiilor tale.

Când Mindvalley și-a automatizat mesajele pe Instagram, ei au descoperit că doar aproximativ 10% din mesajele lor de suport trebuiau escalate. Au putut trage această concluzie folosind un sistem care a fost construit inițial pentru Messenger și acum este elaborat pentru Instagram. Când răspunzi la întrebarea unui utilizator folosind această soluție de automatizare, întrebarea următoare din partea ta este imediat: „Te-a ajutat acest răspuns?” sau „Te mai putem ajuta și cu altceva?” Utilizatorul poate apoi să răspundă „Da” sau „Nu”.

Soluția poate fi de asemenea augmentată cu elemente de inteligență artificială și de procesare a limbajului natural, care pot identifica și tipul de emoție din spatele mesajului utilizatorului.

Cu ajutorul automatizării mesajelor directe pe Instagram, poți răspunde imediat clienților și persoanelor interesate de produsele sau serviciile tale și astfel vei putea genera venituri și clienți potențiali pe Instagram într-un mod care nu a fost posibil până acum!

 

Laurențiu Barbu
ADX Digital Agency srl
0769.6565.00

Meniu

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.