Să fim sinceri: marketingul modern este ineficient.
Dacă ești un om de afaceri, probabil îți petreci ore întregi și cheltui mulți bani încercând să-ți atragi clienți noi. Dar în acest mod nu faci decât să-ți irosești resursele într-un proces care nu aduce un beneficiu important.
E timpul să-ți identifici conținutul valoros, care va genera rezultate în proporție de 80% cu doar 5% din efortul tău. Poți obține o astfel de eficientizare adoptând și implementând o strategie de marketing conversațional.
Folosind marketingul conversațional, brandurile au o abordare unu-la-unu cu utilizatorii, putând identifica și converti astfel în mod accelerat potențialii clienți. În loc să le trimită cumpărătorilor reclame sau e-mailuri nesolicitate, afacerile pot trimite mesaje personalizate și prietenoase, cu care consumatorii vor dori să interacționeze.
Nu ești sigur dacă marketingul conversațional este potrivit pentru tine? Află în continuare cum funcționează și inspiră-te din următoarele patru exemple pentru a derula campanii de succes.
Ce este marketingul conversațional?
Marketingul conversațional oferă cumpărătorilor o experiență individuală, personalizată, de tip unu-la-unu și îi face să se simtă speciali. Dacă ai mii de urmăritori sau sute de clienți, probabil că este imposibil să răspunzi singur la toate mesajele și întrebările lor.
De aceea, companiile folosesc instrumente de marketing conversațional pentru a păstra legătura cu toți clienții. De fapt, 45% dintre companii folosesc astfel de instrumente, cum sunt chatbot-urile, pentru a economisi timp (și pentru a păstra sănătatea angajaților). La urma urmei, nu vrei să răspunzi tu singur la 500 de mesaje, nu-i așa?
Conversațiile bidirecționale sunt viitorul marketingului. Și, cu tehnologia potrivită, poți oferi clienților experiența personalizată pe care aceștia și-o doresc, lăsând marketingul conversațional să lucreze pentru tine.
4 exemple de marketing conversațional
Majoritatea clienților se așteaptă la o experiență personalizată. Nu le pasă dacă ai căsuța de e-mail plină și echipa ta de marketing este foarte stresată: clienții doresc să fie contactați cât mai curând posibil.
Din fericire, instrumentele de marketing conversațional te pot ajuta să răspunzi cu succes și în timp util așteptărilor clienților, fără a-ți epuiza echipa.
De ce să folosești o strategie de marketing conversațional?
Iată 4 exemple despre modul în care marketingul conversațional îți poate dezvolta afacerea:
- Creșterea ratei de interacțiune
- Convertirea accelerată a clienților potențiali
- Creșterea vânzărilor
- Îmbunătățirea serviciilor de asistență pentru clienți
1. Creșterea ratei de interacțiune
Ai nevoie de mai multă implicare și interacțiune din partea urmăritorilor tăi? Soluția vine sub forma chatbot-urilor. Conversațiile care oferă utilizatorilor răspunsurile necesare într-un mod mai ușor și mai rapid pot transforma urmăritorii pasivi și vizitatorii de pe site în susținători activi ai mărcii tale.
De exemplu, dacă distribui anumite sfaturi pe Facebook, adaugă mai multe sugestii în secțiunea de comentarii. Acest lucru încurajează utilizatorii să parcurgă toate comentariile, pentru a obține mai multe informații.
Neil Patel (unul dintre cei mai buni specialiști de marketing online din lume), a adoptat o abordare similară pe Instagram. El le-a sugerat parțial urmăritorilor săi anumite sfaturi și le-a dezvăluit în totalitate doar dacă utilizatorul comenta folosind „cuvântul magic”. Când le oferi oamenilor un motiv pentru a se implica, cum ar fi un sfat gratuit, este mult mai probabil ca aceștia să interacționeze cu tine.
O strategie eficientă de marketing conversațional integrează de asemenea și comunicarea pe mai multe canale, o astfel de soluție va facilita o experiență unitară de cumpărături pentru clienții tăi. Dacă vrei să interacționezi cu ei pe Facebook Messenger, pe Instagram, prin chat sau SMS, un chatbot este soluția perfectă. Agenția românească ADX Digital Agency srl din București vă poate ajuta la crearea și mentenanța uni chatbot care să vă ajute la creșterea conversiilor.
2. Convertirea accelerată a clienților potențiali
Interacțiunea îți oferă foarte multe informații, dar scopul este convertirea accelerată a clienților potențiali, nu-i așa? Cu ajutorul marketingului conversațional poți avea conversații unu-la-unu cu utilizatorii, pentru a colecta date relevante. Astfel vei economisi foarte mult timp și de asemenea vei ști că interacționezi cu clienți potențiali care sunt deja interesați. În acest context nu este surprinzător faptul că afacerile care au implementat o strategie eficientă de marketing conversațional înregistrează o creștere cu 10% a veniturilor.
De exemplu, să presupunem că ai o interacțiune cu un client potențial prin intermediul chatbot-ului și vrei să obții date primare de la acesta: în acest caz, chatbot-ul va ruga utilizatorul să mute conversația prin SMS. Astfel vei putea interacționa cu clienții potențiali în mod continuu și nu doar în timpul limitat în care ei folosesc chatbot-ul.
3. Creșterea vânzărilor
Chatbot-urile te ajută cu siguranță să vinzi mai mult. Utilizând o soluție de marketing conversațional, afacerile înregistrează creșterea veniturilor, a ratei de retenție a clienților și a valorilor medii ale comenzilor. Dacă investești într-o strategie de marketing conversațional care să-ți asigure interacțiunea continuă cu clienții, propunându-le oferte relevante și trimițându-le mesaje personalizate, vei vedea în mod clar diferența în veniturile tale finale.
4. Îmbunătățirea serviciilor de asistență pentru clienți
Fiecare antreprenor vrea să obțină mai multe vânzări, dar o achiziție nu este sfârșitul relației tale cu un client. Afacerea ta trebuie să iasă în evidență oferind servicii exemplare de asistență pentru clienți, atât clienților potențiali, cât și cumpărătorilor fideli.
Indiferent dacă reprezinți o agenție, dacă ești un influencer pe Instagram sau dacă ai o afacere de comerț electronic de tip B2C (vânzarea de produse direct către clienți), utilizatorii trebuie să poată să te contacteze fără întârzieri – de fapt, 82% dintre consumatori așteaptă un răspuns imediat de la proprietarii afacerii.
Utilizează un chatbot pentru a răspunde la întrebările frecvente ale clienților. În loc să răspunzi singur la mii de mesaje, trebuie doar să configurezi o listă de răspunsuri bazate pe cuvinte-cheie care apar cel mai des în conversații.
Ai nevoie de ajutor? Contactează-ne pentru a discuta mai în detaliu despre cum poți implementa o strategie eficientă de chatbot marketing.
Așadar, ce este marketingul conversațional? O interacțiune instantanee cu un viitor client.
Clienții nu doresc doar să primească informații despre produsele sau serviciile pe care le oferi; lor le pasă de experiența pe care o au atunci când interacționează cu tine. Instalează un chatbot de marketing conversațional pe site-ul tău de comerț electronic sau pe rețelele sociale pentru a oferi utilizatorilor exact ceea ce își doresc. Dacă ai îndoieli, poți să consulți oricând aceste patru exemple, pentru a crea și administra relații cu clienții, care îți garantează succesul.
Ai nevoie de ajutor pentru a comunica mai rapid și mai eficient cu clienții? Vrei să distribui conținut de valoare într-un mod automatizat și astfel să-ți dezvolți și să-ți evidențiezi afacerea? Contactează-ne în orice moment pentru a deschide o discuție sau pentru a afla mai multe informații despre marketingul conversațional și chatbot-urile care fac posibilă o astfel de performanță.
Laurențiu Barbu
Social Media Specialist
Tel. 0769.656500
laurentiu.barbu@socialmedia.ro