fbpx
Chatbot Marketing

Metode prin care Chatbot-urile pot ajuta la creşterea afacerii tale

Cum să obţii mai multă expunere pentru afacerea ta cu ajutorul Chatbot-urilor

Ţi-ar plăcea să ai o mai bună comunicare directă cu potenţialii clienţi? Chatbot-urile de pe Facebook Messenger devin un ajutor tot mai eficient în afaceri, ajutându-te să îmbunătăţeşti serviciile pentru clienţi şi să atragi mai multe vânzări.

Acest nou tool deschide noi perspective, chatbot-urile personalizate având capacitatea de a interacţiona cu clienţii şi de a le prezenta informaţii şi oferte speciale.

Conform unui studiu comandat de cei de la Facebook, 63% din cei ce deţin o afacere au observat că activitatea pe Facebook Messenger a fost în creştere în ultimii doi ani. Drept urmare, clienţii lor sunt mai mulţumiţi de această metoda de comunicare şi de cumpărăturile pe care le fac aici.

Cei ce folosesc Messenger o fac nu doar pentru a comunica cu ceilalţi. În ultima vreme o fac şi pentru a lua legătura la nivel mai personal cu brand-urile sau influencerii lor preferaţi. Fiind preconfigurate să ştie să răspundă unor anumite cereri, chatbot-urile sunt capabile să poarte discuţii semnificative şi utile, fapt ce ajută la crearea unei relaţii mai apropiate cu clienţii.

Deoarece se bazează pe nişte parametri foarte exacţi acest tip de interacţiune devine tot mai necesar pentru orice afacere care vrea să crească şi să ajungă la mai mulți oameni care folosesc atât dispozitivele mobile cât şi tehnologia căutării vocale. Pentru a începe să beneficiezi de avantajele acestui tool cu inteligenţă artificială este important să ştii să îl setezi corect astfel încât răspunsurile sale să fie cât mai utile pontenţialilor clienţi.

Beneficiile folosirii chatbot-urilor Messenger includ:

  • Contactarea personală a clienţilor prin intermediul conversaţiilor
  • Răspunsuri instant la întrebările frecvente
  • O cunoaştere mai aprofundată a publicului tău ţintă
  • Generarea de vânzări în urma achiziţiilor făcute pe Messenger

Dacă vrei să îţi construieşti un brand atunci folosirea corectă a chatbot-urilor este esenţială creşterii acestuia.

Iată câteva beneficii:

Îmbunătăţirea conversaţiilor

Deoarece chatbot-urile sunt intuitive, ele te ajută să descoperi nevoile publicului şi să oferi acestuia informaţii şi produse cu adevărat relevante. Facebook Discover permite clienţilor să vadă cu care companii au interacţionat în trecut, lucru care le aminteşte să revină la ele din când în când.

Vizibilitate crescută

Cu ajutorul Messenger poţi descoperi ce interese are lumea prin intermediul căutării după categorii. Acestea sunt organizate în funcţie de subiect şi sunt actualizate în mod constant. Cu cât subiectul este mai specific, cu atât rezultatele vor fi mai bune atunci când cineva face o căutare.

Oferă clientului o experienţă plăcută

Odată ce ai implementat un chatbot AI pentru Messenger, acesta poate uşura experienţa potenţialilor clienţi prin intermediul unui set foarte clar de parametri. Astfel se elimină nevoia clientului de a căuta informaţii sau chiar de a cumpăra de pe un alt site. De exemplu, clienţii pot face o comandă fără să fie nevoie să părasească platforma Messenger.

Ajunge la o audienţă mobilă mai mare

Nevoia de a folosi o altă aplicaţie descreşte pe măsură ce chatbot-urile devin tot mai apreciate, atrăgând clienţii de pe dispozitivele mobile. Tehnologia este încă în curs de perfecţionare, însă în ultimul an a evoluat foarte mult. Acest lucru se datorează şi  creşterii în popularitate a dispozitivelor pe care funcţionează Amazon Alexa.

Dacă ai nevoie de ajutor pentru implementarea propriului chatbot pe Facebook Messenger noi te putem ajuta. Trebuie doar să ne asigurăm de câteva lucruri:

  • dacă ChatBot-ul este de folos clienţilor tăi şi nu îi enervează
  • dacă ChatBot-ul permite cumpărătorilor tăi să aibă o experienţă uşară şi plăcută
  • dacă meniurile imprelentate sunt cât mai simple și intuitive
  • dacă ChatBot-ul oferă posibilitatea de a lua legatura cât mai ușor cu un angajat al companiei tale

Facebook Messenger te ajută să personalizezi relaţiile cu clienţii tăi. Tehnologia avansată ar trebui să ducă la îmbunătăţirea afacerii sau brand-ului tău, neavând ca scop automatizarea completă. Cheia succesului este să oferi clientului o experienţă cât mai plăcută. Cu timpul, această strategie de marketing concentrată pe oameni va duce la loializarea clienţilor care, odată fidelizaţi, pot recomanda compania ta şi altora.

Laurențiu Barbu
Social Media Specialist
Tel. 0769.656500
laurentiu.barbu@socialmedia.ro

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.