fbpx
Chatbot Marketing

Cinci feluri în care chatbot-urile îţi vor ajuta afacerea

Atunci când deţii şi conduci propria afacere îţi doreşti, bineînţeles, să reuşeşti să faci cât mai mulţi bani. Pentru asta trebuie să te străduieşti să menţii cheltuielile mici şi profitul cât mai mare. Simplificarea afacerii pentru a îmbunătăţi eficienţa acesteia te poate ajuta să ai costuri mai mici.

Există mai multe feluri prin care poţi creşte productivitatea. Opţiunile cele mai folosite sunt aplicaţiile calendaristice, facturarea online sau automatizarea.

Când vine vorba de automatizare, unele companii încep să se folosească de chatbot-uri pentru a creşte eficienţa. Iată câteva modalităţi prin care chatbot-urile îţi vor ajuta afacerea.

1. Oferă servicii pentru clienţi

Una din metodele prin care chatbot-urile îţi pot îmbunătăţi afacerea este oferirea de asistenţă clienţilor. Deoarece chatbot-urile nu au niciodată nevoie de somn, ele pot fi disponibile nonstop, lucru foarte avantajos pentru afacerea ta.

  • Răspund la întrebări

Chatbot-urile pot oferi răspunsuri la întrebările legate de produse. Acest lucru uşurează procesul cumpărării, ceea ce duce la creşterea satisfacţiei clienţilor şi la creşterea profiturilor în egală măsură. Un exemplu aici: messenger.com/t/nectarel.ro

  • Reduc frustrările

Adesea clienţii devin frustraţi atunci când trebuie să caute prin mai multe pagini pentru a găsi informaţiile de care au nevoie. Pe de altă parte, cu ajutorul unui chatbot, ei pot pur şi simplu să pună o întrebare la care să primească răspuns mult mai repede.

Clienţii care primesc servicii bune sunt mai mulţumiţi şi au mai multe şanse să ducă achiziţiile la bun sfârşit. Pe lângă asta, ei pot deveni clienţi fideli care vor reveni să cumpere şi alte lucruri pe viitor.

  • Sunt sursă de amuzament

O altă metodă prin care chatbot-urile pot ajuta afacerea ta ar fi prin strecurarea umorului în interacţiunile cu clienţii. Acest obicei poate ţine clienţii implicaţi şi interesaţi din mai multe puncte de vedere.

Chatbot-urile pot diminua anxietatea şi ajuta clienţii să se liniştească. Ei sunt setaţi să aibă replici umoriste comparabile în mare parte cu ceea ce ar spune un reprezentant de vânzări angajat la compania ta. 

2. Culeg informaţii

O altă funcţie pe care o îndeplinesc chatbot-urile este aceea de a obţine informaţii despre clienţi. Astfel ei sunt de ajutor afacerii tale. Un exemplu aici: messenger.com/t/SocialMedia.ro

Informaţiile importante obţinute de la mai mulţi clienţi te ajută să iei decizii de business şi marketing cât mai corecte.

3. Organizează întâlniri şi şedinţe

Anumite chatbot-uri sunt capabile să programeze şedinţe şi întâlniri pentru tine şi angajaţii tăi. Pot face asta prin verificarea calendarului şi comunicarea participanţilor când şi unde ar fi cel mai potrivit să se întâlnească.

Acest lucru duce la o creştere a eficienţei şi economiseşte timp. În acest fel, angajaţii unei companii îşi pot folosi timpul în mod mai productiv, ceea ce poate creşte şi mai mult profitul.

4. Oferă asistenţă pentru HR

Chiar şi rolul departamentului de resurse umane poate fi îmbunătăţit prin adăugarea de chatbot-uri. Acestea pot fi folosite pentru a stoca procedurile specifice, pot răspunde la întrebările puse de angajaţi sau le pot oferi ghiduri de referinţă atunci când vor să se informeze mai mult. În acest fel se reduce drastic nevoia de interacţiune directă cu reprezentanţii departamentului de resurse umane, economisind companiei tale bani şi timp. Un exemplu aici: messenger.com/t/CallCenterRomania

5. Pot fi folosite la reclame

Pentru a menţine costurile cât mai jos, unele companii sunt forţate să taie din bugetul pentru reclame. Folosirea tehnologiei chatbot îţi permite să incluzi reclame în reţelele de socializare la preţuri mult mai mici, pentru a te încadra în buget.

Laurențiu Barbu
Social Media Specialist
Tel. 0769.656500
laurentiu.barbu@socialmedia.ro

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.