fbpx
Chatbot Marketing

Cum folosesc marketerii chatbot-urile pentru a creşte vânzările

Acest articol va explora modalităţile prin care marketerii folosesc chatbot-urile personalizate pentru a dezvolta afacerea, pentru a scădea costurile şi pentru a se asigura că utilizatorii sunt fericiţi.

În vremurile noastre, totul se digitalizează. Aproape totul se automatizează sau se optimizează şi afacerile caută mereu noi modalităţi de a implementa tehnologii inovative de ultimă oră, cum ar fi inteligenţa artificială, realitatea virtuală, sau realitatea augmentată.

De exemplu, în ultimii ani, chatbot-urile au devenit subiectul principal de conversaţie: ele nu doar că facilitează interacţiunea afacerilor cu clienţii într-un mod nou, proaspăt, captivant şi foarte interesant, ci ajută afacerile şi să optimizeze unele dintre procesele de relaţii cu clienţii.

Mai mult, chatbot-urile au devenit atât de populare, încât acum se regăsesc printre instrumentele frecvent folosite de către marketeri. Cum? Află răspunsul în continuare!

Chatbot-urile permit automatizarea furnizării de conţinut personalizat

Chatbot-urile folosesc inteligenţa artificială, aşa că au resursele necesare pentru a consolida date, a le analiza şi apoi pot lua decizii bazate pe informații exacte.

Atunci când interacţionează cu clienţii, chatbot-urile pot recomanda conţinut în funcţie de conversaţiile precedente, istoria achiziţiilor sau alte tendinţe de cumpărare, complet unice pentru utilizatorul respectiv.

În vremurile noastre, scopul oricărui marketer este să găsească o modalitate de a personaliza produsele, experienţele sau serviciile. Folosind chatbot-urile, marketerii pot obţine exact acest rezultat!

Imaginează-ţi că ai trimis un mesaj unui retailer online, întrebând despre disponibilitatea unui anumit produs. Chatbot-ul îţi va răspunde la întrebare, dar apoi îţi poate recomanda şi un produs similar, urmând ca la vizitele viitoare să îţi recomande şi alte produse, în funcţie de conversaţiile precedente.

Chatbot-ul nu doar că poate recomanda alte produse, dar poate şi să ofere informaţii suplimentare despre acele produse, în timp real. Clienţii pot avea conversaţii cu chatbot-urile în legătură cu diferite produse, pot întreba despre posibilele diferenţe între produse şi pot chiar cere recomandări în funcţie de review-urile recente! În esenţă, fiecare consumator poate avea propriul asistent pentru cumpărături, ajustat în funcţie de gusturile, interesele şi preferinţele sale. Iată de ce chatbot-urile reprezintă un instrument extraordinar pentru marketeri!

O soluţie digitală într-o lume digitală

Până la urmă, totul se rezumă la rezultate: marketerii au constant misiunea de a găsi noi modalităţi pentru a dezvolta afacerea prin mijloace digitale. Chatbot-urile reprezintă instrumentul perfect pentru a realiza această misiune. Şi pe măsură ce lumea se îndreaptă tot mai mult spre tehnologia digitală, poţi să fii sigur că afacerile se vor adapta acestei tendinţe.

Obţinerea unor rezultate mai bune presupune să interacţionezi cu clienţii la un nivel mai profund. Clienţii se aşteaptă la experienţe personalizate acum mai mult decât oricând, iar chatbot-urile reprezintă instrumentul perfect pentru a realiza acest scop!

Imaginează-ţi chatbot-ul ca pe o pâlnie

Cea mai bună modalitate pentru a explica exact cum folosesc marketerii chatbot-urile pentru a creşte vânzările este să ne imaginăm  chatbot-ul ca pe o pâlnie. În porţiunea de sus sunt turnate “ingredientele” (în cazul nostru, utilizatorii). Apoi în porţiunea mediană se aranjează toate aceste “ingrediente”, iar în porţiunea de jos totul curge într-o mişcare lentă.

Iată mai jos cum arată pâlnia pentru un website vs. pâlnia pentru un chatbot.

Din punctul de vedere al marketerilor, după prima vizită a utilizatorilor, este esenţial să li se ofere o experienţă unică, astfel încât aceştia să revină (porţiunea mediană a pâlniei). Chatbot-urile fac o treabă foarte bună când vine vorba de aflarea intereselor utilizatorilor, iar apoi vor trimite şi mesajele potrivite. Astfel, şansele ca utilizatorii să cumpere cresc foarte mult.

După ce achiziţia este finalizată, chatbot-ul poate fi folosit pentru a trimite actualizări legate de comandă, sau pentru a se ocupa de detalii logistice, sau chiar pentru a recomanda alte produse similare!

Chatbot-ul poate gestiona întregul parcurs al clientului: de la descoperire, la dorinţă, la achiziţie, la livrare, până la următoarea achiziţie.

Iată un exemplu:

Şi iată cum intervine chatbot-ul:

În porţiunea de sus a pâlniei

Aici chatbot-ul intervine pentru a atrage clienţii spre afacerea ta. Poate face acest lucru prin campanii de email, interacţiuni pe site şi chiar prin pop-up-uri pe site-uri relevante. Orice poţi să faci pentru a te asigura că chatbot-ul interacţionează cu clienţii potenţiali în etapele iniţiale, te va ajuta în cele din urmă să atragi consumatorii în porţiunea de sus a pâlniei.

În porţiunea mediană a pâlniei

Porţiunea mediană a pâlniei reprezintă achiziţiile, tranzacţiile, schimbul de servicii, etc. Aici chatbot-ul intervine pentru a se asigura că toate procesele decurg fără probleme. De exemplu, chatbot-ul poate ajuta oferind suport, iniţiind conversaţii cu clienţii pentru a se asigura că aceştia sunt mulţumiţi de produsul sau serviciul achiziţionat. Chatbot-ul mai poate ajuta cu identificarea unor erori pe care utilizatorii le pot avea şi cu crearea unei soluţii personalizate, unice pentru fiecare client.

În porţiunea de jos a pâlniei

După ce utilizatorii au finalizat achiziţia, au abandonat coşul sau caută informaţii despre transport şi livrare, chatbot-ul poate fi programat să iniţieze conversaţii cu aceştia, oferind detalii legate de achiziţia lor sau de căutările pe care le-au făcut pe site. Apoi poate recomanda alte produse, poate oferi un voucher pentru a încuraja finalizarea achiziţiei, sau poate oferi informaţii despre transport şi livrare, pentru ca utilizatorii să ştie exact când va ajunge produsul cumpărat la ei.

Este esenţial ca utilizatorii să înţeleagă că chatbot-ul nu uită de niciun client. Într-o lume din ce în ce mai digitalizată, cel mai important lucru pe care companiile îl pot face este să creeze o experienţă complet personalizată pentru utilizatori — iar chatbot-urile pot îndeplini această misiune în mod excepţional!

Cum să implementezi un chatbot

Ai nevoie de un chatbot? Dacă vrei să interacţionezi cu clienţii tăi la un nivel mai personal, încearcă serviciile noastre de craere și gestiune chatbot-uri pentru companii.

Laurențiu Barbu
ADX Digital Agency srl
0769.6565.00
office@adx.ro

inteligenta artificiala

1 comentariu.

Comentariile sunt închise.

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.