fbpx
Chatbot Marketing

7 motive pentru care afacerea ta are nevoie de un Chatbot

Atunci când ai o afacere este necesar să rezolvi întrebările şi problemele clienţilor pentru a-i păstra loiali. Ca şi acum câteva secole, oamenii au început să caute ajutorul maşinăriilor pentru a depăşi limitările umane. De data aceasta este vorba de o revoluţie în industria serviciilor pentru clienţi, iar chatbot-ul este cel responsabil de asta.

Pentru toţi cei cărora termenul de “chatbot” este unul nou, voi face o mică introducere.

Programele pe computer care pot purta o conversaţie reală, se numesc chatbot-uri. O interfaţă de chat permite acestora să discute cu utilizatorii. Chatbot-urile pot fi programate să aibă personalităţi distincte şi pot fi folosite pe majoritatea aplicaţiilor de mesagerie cunoscute. Un chatbot poate înțelege şi interpreta atât textul scris cât şi cel vorbit. Apoi poate căuta informaţii relevante şi le poate transmite utilizatorului. Majoritatea aplicaţiilor pentru telefoanele mobile funcţionează cu ajutorul chatbot-urilor.

Iată câteva motive pentru care afacerea ta are cu siguranţă nevoie de un chatbot:

7 motive pentru care afacerea ta are nevoie de un Chatbot

1. Pentru a-ţi spori operaţiunile

Chatbot-urile nu au aceleaşi limitări pe care le au agenţii umani. O persoană poate purta doar două sau trei conversaţii simultan, pe când un chatbot nu are o astfel de limită. Folosirea unor chatbot-uri pentru a ajuta angajaţii poate fi elementul care va introduce compania pe o piaţă nouă.

2. Primeşti multe întrebări de la clienţi

Dacă compania ta primeşte foarte multe întrebări, chatbot-urile pot prelua din munca echipei de asistenţă a clienţilor. Acţionând ca prim punct de contact, chatbot-ul scanează telefoanele clienţilor şi îi redirecţionează către agenţi de vânzări umani atunci când este cazul.

3. Ai o serie de produse sau servicii aproape identice

Dacă vinzi bunuri sau servicii asemănătoare, clienţii tăi vor avea nevoie de ajutor pentru a alege produsul corect. De obicei clienţii mai cer sfaturi atunci când cumpără ceva scump, cum ar fi telefoane mobile, accesorii pentru aparatele foto, etc. Chatbot-urile pot asista clienţii în cumpărarea produsului sau serviciilor potrivite.

4. Clienţii tăi fac parte din generaţia “millennials”

Tinerii din generaţia “millenials” nu sunt impulsivi când vine vorba de cumpărături, ci preferă să se intereseze şi să compare produsele înainte de a le cumpăra. Aceştia preferă discuţiile pe chat în locul discuţiilor telefonice. Dacă acesta este publicul tău ţintă, introducerea chatbot-urilor în customer service va fi o investiţie prudentă.

5. Foloseşti canalele de comunicare online pentru marketing

Cu cât interacţionezi mai mult cu clienţii, cu atât mai mult îţi creşte afacerea. Dacă foloseşti canalele de comunicare online pentru a comunica cu clienţii tăi, chatbot-urile pot simplifica anumite sarcini.

6. Cauţi o platformă de marketing interactivă

Spre deosebire de aplicaţii şi site-uri, chatbot-urile nu oferă o experienţă pasivă clienţilor. Poţi folosi chatbot-urile pentru a lansa o campanie de marketing interactivă. Disponibilitatea chatbot-urilor pe platforme de comunicare precum Facebook Messenger înseamnă că poţi ajunge la mai multe persoane în acelaşi timp.

7. Trebuie să creşti eficienţa organizaţională

Dacă consumi prea multe resurse pe backend support, chatbot-urile pot fi cheia reuşitei. În loc să angajezi mai mulţi oameni care să facă sarcini repetitive şi plictisitoare, ai putea să instalezi un chatbot pentru a automatiza totul.

Tehnologiile de automatizare au inceput să acapareze tot mai multe zone din viaţa noastră, fie că e vorba de dezvoltarea oraşelor sau caselor “smart”, de birourile de lucru automatizate sau de tehnologii precum smartphone sau de asistenţi personali digitali. Odată cu această evoluţie suntem tot mai aproape de un viitor mai conectat şi mai digitalizat. Experţii din industrie sunt în unanimitate de acord cu faptul că tehnologia chatbot-urilor este încă în stadii incipiente. Abia am reuşit să descoperim foarte puţin din ce vor fi în stare acestea să facă în viitor.

Pentru mai multe informații despre implementarea unui Chatbot pe pagina dvs. de Facebook și crearea unor campanii de Marketing în Messenger, vă rugăm să ne contactați.

Laurențiu Barbu
Social Media Specialist
Tel. 0769.656500
laurentiu.barbu@socialmedia.ro