Peste 1,3 miliarde de utilizatori folosesc Facebook Messenger lunar.
Te-ai gândit la posibilitatea de a utiliza Facebook Messenger pentru marketing? Noi cu siguranţă ne-am gândit. Și am experimentat diferite modalităţi de a include Messenger în tool-urile preferate de marketing. De exemplu, pe Messenger trimitem ultimele noastre articole (m.me/socialmedia.ro), sau interacționăm cu clienţii ajutându-i să afle mai multe informații.
Fiindcă și noi suntem în proces de a ne da seama cum merg lucrurile, ne-am gândit că ar fi o idee bună să împărtăşim ce am descoperit până acum. Iată tot ce știm despre folosirea Facebook Messenger în marketing.
De ce să folosești Facebook Messenger?
Când spunem Social Media, de cele mai multe ori ne gândim la rețele de socializare precum Facebook, Instagram, Twitter sau LinkedIn. Dar omitem o parte importantă, și anume aplicațiile de mesagerie.
Conform BI Intelligence, cei mai mulți utilizatori folosesc aplicațiile de mesagerie (WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat și Viber) mai des decât cele mai mari aplicații de social media (Facebook, Instagram, Twitter și LinkedIn). Iar acest decalaj crește tot mai mult.
În loc să fie un canal de comunicare care se adresează celor mai mulți, social media devine un canal ce se adresează doar câtorva.
Facebook IQ a făcut un studiu de cercetare a folosirii mesageriei mobile la care au participat 12.500 de oameni din diferite părți ale lumii. Astfel, au descoperit câteva trenduri promițătoare printre cei intervievați:
- 63% au spus că în ultimii doi ani le-au crescut numărul de discuții pe Messenger cu companiile.
- 59% ar prefera să dea un mesaj decât să sune la call center-ul unei companii.
- Peste 50% spun că sunt șanse mai mari să facă cumpărături de la o anumită companie dacă aceasta permite interacțiunea prin mesaje.
Dacă începi să crezi că mesageria poate fi de ajutor afacerii tale, citește în continuare pentru a afla cele șapte modalități de folosire a Facebook Messenger pentru marketing.
Șapte modalități de folosire a Facebook Messenger pentru marketing
1. Trimite mesaje instant în chat
Cea mai întâlnită abordare de livrare a conținutului către cititori este folosirea email-ului. Însă cei de la HubSpot au vrut să afle dacă folosirea Facebook Messenger nu este cumva o soluție mai bună. În loc să roage utilizatorii să completeze un formular pentru a accesa pe email conținutul la care nu au acces direct pe site, ei au oferit opțiunea de a sări peste completarea formularului și de a obţine conținutul prin Facebook Messenger. După patru săptămâni de testare, una dintre cele două abordări a câştigat detaşat.
Strategia de folosire a Messenger a dus la o rată de deschidere cu 242% mai mare și o rată de click cu 619% mai mare.
Iată cum arată un newsletter de chatbot încorporat:
2. Ajută-ți utilizatorii să găsească cel mai relevant conținut
Pe lângă a trimite conținut utilizatorilor, ai putea să mai folosești Facebook Messenger pentru a ajuta utilizatorii să găsească informațiile de care sunt interesați. Companii precum Whole Foods Market, Food Network sau TechCrunch au Chatbots de Messenger care își ajută utilizatorii să găsească articole pe placul lor. De exemplu, așa arată atunci când încerci să găseşti articole despre Elon Musk pe TechCrunch folosindu-te de chatbot-ul lor.
Acest lucru aduce schimbări marketingului de conținut. Acum ai o modalitate neintruzivă de a livra conținut personalizat publicului ţintă. Dacă vei lua în considerare această strategie, iată ce ponturi îți recomandăm:
• Folosește chatbot-ul așa cum folosești marketingul de conținut. Nu vânzarea ar trebui să fie obiectivul principal, ci folosirea conținutului pentru a atrage utilizatori pe site-ul tău.
• Asigură-te că site-ul tău este adaptat device-urilor mobile. (Responsive)
• Informează-ți clienții cum și unde te pot contacta dacă au nevoie de ajutor, inclusiv în probleme legate de customer service.
• Pe cât posibil, include meniuri de browsing. Acest lucru ajută utilizatorii să găsească mai ușor conținutul de care sunt interesați, chiar dacă la început nu știu sigur ce caută.
Crearea unui chatbot care să permită clienților să caute singuri informaţii este ceva mai complicată decât crearea unuia care doar livrează conținut. Dar noi te putem ajuta să-ți creezi chatbot-ul cel mai potrivit activității tale.
3. Interacţionează cu participanții în timpul anumitor evenimente
O altă modalitate în care cei de la HubSpot folosesc Facebook Messenger este trimiterea de informații importante și atenționări legate de evenimentele la care participanții s-au înscris. Asemănător exemplului de mai sus, ei au descoperit că rata de răspuns de pe Facebook Messenger a fost cu mult mai mare decât cea de pe email.
Iată cum decurge o astfel de experienţă cu HubSpot:
• Te înscrii la evenimentul lor “Four Days of Facebook” prin Facebook Messenger (lucru mult mai ușor decât prin completarea unui formular).
• În ziua anterioară evenimentului, ei îți trimit un memento cu un link de adăugare a programului în aplicația ta de calendar.
• Pe timpul celor patru zile, eşti ţinut la curent cu prezentatorii zilei respective și îți trimit link-uri pentru a urmări sesiunile online.
• La finalul celor patru zile, ei îți scriu să afle dacă ți-a plăcut evenimentul.
Întreaga experienţă decurge în mod plăcut și adecvat unui eveniment pe Facebook. Acest lucru funcţionează și pentru evenimentele care nu au loc pe Facebook. De exemplu, pentru evenimentele offline, HubSpot folosește codul de Messenger pentru a permite participanților să primească noutăţi în timp real prin Facebook Messenger.
Noi putem crea liste cu persoanele înscrise în chatbot cărora să le trimitem mesaje cu uşurinţă. Trimiterea mesajelor este asemănătoare trimiterii unui email. Trebuie doar să scriem mesajul, să adaugăm anexele și să trimitem.
4. Generează potențiali clienți de valoare
Deocamdată Facebook este un canal de marketing relativ nou, așa că este o modalitate grozavă de a atrage atenția utilizatorilor și de a genera potențiali clienți având în vedere că momentan rata de răspuns pe Facebook Messenger este incredibil de mare.
Cifrele pot varia, dar experiențele cele mai favorabile cu chatbots pot genera rate de răspuns de 80-90% din interacțiuni. Chiar și cele mai puțin favorabile interacțiuni pot atinge 30-40%.
Valassis, o agenție de marketing, a creat chatbot-ul Facebook Messenger pentru Feldman Automotive Group, pentru a genera vânzări dealer-ilor auto locali. Ei au folosit reclame “click-to-Messenger” pentru a ajunge la publicul ţintă local de pe Facebook. Atunci când cineva apasă link-ul reclamei pentru a afla mai multe, va fi direcţionat către o conversație de Messenger cu un chatbot care va pune o serie de întrebări (în același timp existând posibilitatea de a discuta și cu un reprezentant de vânzări).
În decursul a câtorva luni de folosire a chatbot-ului Facebook Messenger, campania a ajuns la mai mult de 10.000 de oameni și a generat 50 de vanzări pe lună.
Când cei de la HubSpot au încercat o abordare asemănătoare prin Facebook Messenger, aceștia au observat o scădere de 477% a costului de generare a potențialilor clienți, în timp ce calitatea clienților potențiali a scăzut nesemnificativ. Concluzia lor?
“Este nevoie de un efort considerabil pentru a crea un chatbot de Facebook Messenger care să strângă informații despre potențiali clienți, dar efortul merită pe deplin.”
5. Reia legătura cu potențialii clienți
Poate te întrebi cum ai putea să convingi clienții să te contacteze pe Facebook Messenger. Răspunsul: reclamele Facebook.
Sunt două tipuri de reclame pe care le-ai putea folosi. Primul tip sunt reclamele click-to-Messenger, care îți permit să direcționezi utilizatorii din news feed către o discuție pe Messenger. Al doilea tip de reclame sunt mesajele sponsorizate care îți permit să inițiezi o discuție pe Messenger cu oricine ți-a trimis un mesaj pe pagina de Facebook.
O modalitate bună de a folosi reclamele prin Facebook Messenger este să reiei legătura cu potențialii clienți, cum ar fi cei care ți-au vizitat pagina cu lista de prețuri dar nu au cumpărat nimic, sau cei care ți-au pus întrebări pe Facebook Messenger.
De exemplu, poți folosi reclamele click-to-Messenger pentru a le oferi posibilitatea de a pune intrebări sau poţi folosi mesajele sponsorizate pentru a le trimite conținut relevant sau oferte.
Molly Pittman de la Digital Marketer a descris aceste două abordări pe blogul ei. Ea a ajuns la o rată de citire între 67-90% folosind mesajele plătite, faţă de doar 20% prin email.
6. Contactează direct publicul ţintă
News feed-ul Facebook este suprasaturat cu reclame. Cu ajutorul reclamelor pe Messenger vei putea ajunge direct la publicul ţintă. Utilizatorii îți vor vedea reclama în aplicația de Messenger pe mobil.
După ce apasă pe reclamă, vor fi direcționați către destinația aleasă de tine, pe website sau într-o conversație pe Messenger.
Iată un scurt videoclip care explică felul în care arată și funcţionează reclamele pe Messenger:
Totuși, trebuie să iei în considerare faptul că reacțiile la astfel de reclame pot fi diferite. Deși comercianții se bucură de această oportunitate, unii utilizatori pot considera reclamele neplăcute. S-ar putea să treacă ceva vreme până când lumea se va obișnui să primească reclame în aplicația de Messenger.
Pentru a publica reclame în aplicația Messenger, selectează Messenger “Acasă” pentru plasarea reclamei.
7. Oferă rapid asistenţă pentru clienți
Ultima strategie de folosire a Facebook Messenger (prezentată în această listă) este ceva ce probabil deja faci. Și anume, să oferi asistenţă clienților cât mai rapid prin Facebook Messenger. Așa cum sugerează Jay Baer, președintele Convince & Convert, asistarea clienţilor prin social media reprezintă noul tip de marketing.
Este evident faptul că utilizatorii preferă mai degrabă să contacteze companiile prin mesaje decât prin alte canale de comunicare. Și se aşteaptă să primească un răspuns cât mai rapid de la acestea.
Așa cum am menționat mai devreme, Facebook a descoperit într-un studiu că 56% dintre participanţi ar prefera să lase un mesaj decât să telefoneze. Într-un sondaj la care au participat peste 1000 de persoane, Sprout Social concluzionează că majoritatea consumatorilor se aşteaptă la un răspuns pe social media în patru ore (pe când companiilor le ia aproximativ 10 ore să raspundă). Ei mai dezvăluie faptul că 30% din utilizatori ar contacta firmele competitoare dacă o anumită companie nu răspunde mesajelor.
Este foarte ușor să adopți această strategie.
În primul rând trebuie să permiți utilizatorilor să îți dea mesaje pe Facebook Messenger. Poți activa această opțiune modificând Setările Paginii de Facebook. Mergi la tab-ul “General”, caută “Mesaje” și apasă “Edit”. Apoi bifează căsuța corespunzătoare și apasă “Salvează Schimbările”.
Acum, vizitatorii paginii tale vor vedea un buton de “Mesaj” pe pagină, pe care îl pot folosi pentru a iniția o discuție cu tine pe Facebook Messenger.
Îţi poti verifica mesajele noi apăsand butonul “Inbox” din partea superioară a paginii tale de Facebook. Inbox-ul ar trebui să arate așa:
Cei de la Buffer folosesc un tool de interacțiune socială, Buffer Reply, pentru a răspunde tuturor discuțiilor de pe Messegner, Instagram sau Twitter dintr-un singur inbox. Dacă te ocupi de mai multe profile de social media, ai putea încerca și tu Buffer Reply.
Cum ai folosi Facebook Messenger?
Potențialul de a vinde și de a-ți face vizibilă afacerea este în continuă creștere, pe măsură ce tot mai multe persoane încep să folosească mesageria. Iar cei de la Facebook muncesc din greu pentru a face din Facebook Messenger un canal ideal pentru afaceri. De exemplu, ei au creat “Messages objectives” pentru reclamele Facebook, o nouă capabilitate care îți permite să ajungi la utilizatorii cu cele mai mari șanse de a-ți răspunde.
Considerăm că acest trend ar trebui urmat și nu ar trebui ignorat. Iată cele 7 modalităţi prin care să începi marketing-ul prin Facebook Messenger:
- Livrează conținut atractiv
- Ajută-ți utilizatorii să găsească cel mai relevant conținut
- Interacţionează cu participanții în timpul evenimentelor
- Generează potențiali clienți de valoare
- Reia legătura cu potențialii clienți
- Contactează direct publicul ţintă
- Oferă rapid asistenţă pentru clienți
Laurențiu Barbu
Social Media Specialist
Tel. 0769.656500
laurentiu.barbu@socialmedia.ro
2 comentarii.
[…] să îl trimită către o anumită destinaţie, cum ar fi un website sau o aplicaţie. Reclamele pe Facebook Messenger trimit utilizatorii către aplicaţia Messenger, unde tu poţi începe o discuţie cu […]
[…] să îl trimită către o anumită destinaţie, cum ar fi un website sau o aplicaţie. Reclamele pe Facebook Messenger trimit utilizatorii către aplicaţia Messenger, unde tu poţi începe o discuţie cu […]