fbpx
Automatizare Instagram

5 sfaturi pentru a-ți crește afacerea și a obține mai mulți urmăritori cu ajutorul instrumentelor de automatizare pe Instagram

Folosirea automatizării mesajelor (DM) pe Instagram a devenit una dintre cele mai bune modalități de a-ți crește audiența, de a maximiza impactul conținutului tău și de a genera clienți potențiali. Este foarte important să știm totuși că automatizarea Instagram nu are scopul de a înlocui specialiștii în marketingul pe rețelele sociale, ci mai degrabă, de a fi folosită ca un instrument integrant într-o strategie complexă. Pentru a profita la maxim de automatizarea Instagram, trebuie să implementezi cele mai potrivite soluții care funcționează pentru tine și pentru afacerea ta.

Poate fi dificil să găsești cele mai bune exemple de automatizare pe Instagram și sfaturi despre cele mai potrivite soluții care au sens pentru tine sau afacerea ta, așa că uite în continuare câteva recomandări, pentru a te ajuta să înțelegi care dintre ele va funcționa cel mai bine pentru tine și pentru a te ajuta să ajungi la cât mai mulți clienți.

#1 Folosește instrumentele potrivite

Dacă nu ai timpul suficient să te ocupi personal de strategiile de automatizare pe Instagram îți recomandăm să apelezi la o agenție de Social Media precum ADX Digital Agency care implementează aceste soluții. Folosirea unui chatbot te poate ajuta să automatizezi interacțiunea cu publicul țintă, acesta putând adăuga aprecieri și comentarii sau putând să răspundă instantaneu la mențiunile din Povești. De asemenea, configurarea unei soluții de automatizare pentru întrebările frecvente primite de la urmăritori îți va elibera timpul și îți va permite să te concentrezi pe campaniile de creștere sau pe alte obiective cu prioritate mai mare; în plus, îți va face munca mai plăcută prin reducerea sarcinilor banale sau repetitive.

#2 Fii sincer atunci când utilizezi un chatbot

De cele mai multe ori, vei dori ca urmăritorii tăi să știe că interacționează cu un chatbot, dacă alegi această soluție. Utilizatorii Instagram își pot da seama cu ușurință dacă anumite elemente din comunicarea cu ei sunt reale sau false.

Dacă ai o afacere sau un cont cu foarte mulți urmăritori pe Instagram, urmăritorii tăi vor accepta și vor agrea utilizarea unor instrumente de automatizare pentru a primi răspunsuri la întrebările pe care le au, dar ar fi bine să fii sincer de la început cu ei, în legătură cu asta. Până la urmă, aceștia vor să obțină un răspuns la întrebarea lor cât mai ușor și cât mai rapid posibil.

Să ne uităm de exemplu la contul lui Lauren Tickner. Ea este cel mai important mentor pentru performanță în afaceri în 2021, conform revistei Forbes. Prin implementarea funcției de automatizare a mesajelor directe pe (DM) chiar în biografia ei pe Instagram, ea reușește să-și crească numărul de clienți potențiali și poate atrage noi urmăritori în canalul de vânzări potrivit.

În momentul când unul dintre urmăritorii ei îi trimite un mesaj folosind cuvântul-cheie „Clienți”, răspunsul automat este unul foarte inteligent, utilizatorul fiind anunțat că interacționează cu chatbot-ul ei. De altfel, ea și-a și denumit chatbot-ul „LaurenBot”, astfel că acest nume este o trimitere directă la marca ei și în același timp atenționează utilizatorii că nu vorbesc cu ea personal. Acest lucru poate preveni, de asemenea și alte probleme, dacă un utilizator încearcă de exemplu să pună o întrebare fără legătură cu conversația și așteaptă un răspuns imediat.

Utilizatorii pot alege apoi opțiunea care se aplică cel mai bine problemei sau întrebării lor. Sfatul nostru este să adaugi întotdeauna un îndemn la acțiune când îți configurezi mesajele automate. Rezultatul final ar trebui să fie continuarea relației cu urmăritorii cu care interacționezi pe Instagram. Această relație poate fi continuată chiar pe Instagram, pe site-ul tău, cu un reprezentant de vânzări, sau prin intermediul campaniilor de e-mail, newslettere sau SMS.

#3 Nu folosi mesajele automate pentru a genera spam

Rețelele sociale sunt în esență sociale, iar oamenilor le place să interacționeze între ei. Automatizarea Instagram are o conotație negativă din cauza boților care adaugă comentarii automate precum „Bună!” sau „Ce poză frumoasă.”

Dacă vrei să atragi atenția clienților tăi potențiali, personalizează-ți mesajele. Chiar dacă e ceva foarte simplu, precum un salut urmat de numele lor, poate fi suficient pentru a-i face să devină interesați în legătură cu ceea ce le vei spune în continuare. Când oferi astfel de răspunsuri personalizate, contribui de fapt la consolidarea relațiilor cu clienții existenți și ai foarte multe șanse să intri în legătură cu unii noi.

#4 Cum să-ți îmbunătățești rata de interacțiune

Nu ai nevoie de foarte mulți urmăritori, dacă cei pe care îi ai deja sunt implicați activ în relația cu afacerea ta – dar are sens totuși pentru companii să aibă cât mai mulți urmăritori, deoarece din această comunitate provin clienții potențiali! O modalitate eficientă prin care specialiștii social media utilizează interacțiunea ca instrument de creștere în fiecare zi este să răspundă la comentarii prin mesaje directe în care să adauge și un îndemn la acțiune.

Atunci când inserezi un apel la acțiune în comentarii sau în mesaje, rata de interacțiune crește în mod spectaculos, ceea ce determină algoritmul Instagram să considere conținutul ca fiind foarte valoros și să distribuie postarea ta pe pagina de explorare. Astfel, afacerile pot stabili legături mai importante cu cei din audiențele lor și pot fi descoperite de utilizatori care vor să-și aprofundeze interesele plecând de la conturile pe care le urmăresc deja.

#5 Economisește timp pe termen lung, implementând acum o strategie de automatizare pe Instagram!

Dezvoltarea unei strategii eficiente de automatizare pe Instagram necesită timp, dar odată ce ai implementat-o, vei economisi mult mai mult timp pe termen lung.

De exemplu, pentru a realiza chatbot-ul folosit de Lauren Ticker, un specialist social media în mod sigur a alocat foarte mult timp pentru a edita fiecare răspuns, pentru a include fiecare link și așa mai departe. Cu toate acestea, zeci de mii de utilizatori au răspuns la apelul la acțiune din postările lui Lauren Ticker, trimițându-i un mesaj cu cuvântul-cheie „Clienți”.

Câte ore crezi că a economisit ulterior, deoarece nu a fost nevoită să răspundă manual la fiecare dintre aceste mesaje? Câți clienți noi crezi că a câștigat, deoarece aceștia nu au așteptat ore întregi un răspuns? Implementarea și utilizarea instrumentelor de automatizare pe Instagram reduc la minim frustrarea și dezinteresul clienților potențiali, având în vedere interacțiunea instantanee.

 

În concluzie, vei economisi mult mai mult timp pe termen lung, implementând acum o strategie de automatizare pe Instagram! În plus, o astfel de soluție va contribui de fapt la consolidarea relațiilor cu clienții existenți, la obținerea unor clienți noi, la creșterea vizibilității mărcii tale și la creșterea vânzărilor.

 

 

Laurențiu Barbu
ADX Digital Agency srl
0769.6565.00