Cum să-ţi accelerezi vânzările şi să-ţi multiplici numărul clienţilor potenţiali înaintea competitorilor
- Marketing pe Messenger şi rolul Chatbot-urilor
- Ce avantaj au marketerii?
- Strategii de a atrage înscrierea utilizatorilor
- Ce platformă de Chatbot să folosesc?
- Trei chatbot-uri puternice pe care le poţi folosi acum:
– Comerţul online – cupoane şi promoţii (partea de jos a pâlniei)
– Generarea de potenţiali clienţi – atragerea lor prin webinarii, evenimente, conţinut, etc.
– Creşterea numărului de abonaţi – crearea şi comunicarea listei de abonaţi - Cum să obţii rezultate de 10 ori mai bune cu ajutorul chatbot-urilor
1. Marketing pe Messenger şi rolul Chatbot-urilor
Ce este Marketing-ul pe Messenger?
De ce ar trebui să ne pese?
Comunicarea se îndepărtează tot mai mult de email, sms şi apeluri telefonice.
Şi se îndreaptă către aplicaţiile de mesagerie.
Să privim nişte date:
Conform celor de la Facebook:
- 63% din cei ce deţin afaceri spun că în ultimii doi ani a crescut numărul utilizatorilor care le-au trimis mesaje
- 56% din consumatori ar prefera să trimită un mesaj unei companii decât să contacteze telefonic serviciul de relaţii cu clienţii
- 61% din consumatori apreciază mesajele personalizate de la companii
Statistici WeChat:
- 902 milioane utilizatori activi zilnic
- 17% creştere anuală a numărului de utilizatori
- 23% creştere anuală a tranzacţiilor lunare
- 70.8% din afaceri acceptă WeChat
- 83% din persoane folosesc WeChat la serviciu
Aplicaţii folosite la serviciu in China:
87-94% din utilizatorii din China plătesc prin WeChat cumpărăturile offline
PREVIZIUNI ÎNDRĂZNEŢE
Messenger va înlocui canale de comunicare precum email, SMS sau chiar website-uri în aproximativ cinci ani!
Messenger nu va fi un canal de comunicare oarecare, aşa cum este astăzi…
Messenger va deveni cel mai mare canal de comunicare în următorii 5 ani
De ce? Deoarece trecerea la mesagerie deja a avut loc!
2. Ce avantaj au marketerii?
- Fac rost de abonaţi interesaţi
- Livrează conţinut de calitate
- Reiau legătura cu potenţiali clienţi
- Generează mai multe vânzări
- Marketează abonaţilor folosind un canal de comunicare nou pe care aceştia adoră să îl folosească
- Urmăresc şi segmentează listele de abonaţi pentru a oferi conţinut personalizat
Cifrele pot varia cu siguranţă, dar experienţele mai reuşite datorită chatbot-urilor care oferă informaţii unui public mai implicat au rate de răspuns între 80-90%. Chiar şi cele mai puţin favorabile rate de răspuns sunt între 35-40%.
Dmitriy Kachin, Chatfuel:
Cea mai mare interacţiune dintre toate canalele. Mai bună decât emailul sau reţelele sociale.
Messenger implică mai puţini paşi şi mai puţine acţiuni de făcut.
S-ar putea să fie nevoie de mai multă muncă pentru a crea un Chatbot pentru Facebook Messenger care să adune informaţii despre potenţialii clienţi, dar eforturile vor merita.
Elissa Hudson & Justin Lee (Hubspot)
Automatizare comportamentală – (Asemănarea cu email)
Atractivitate – (Butoane, imagini, videoclipuri, gif-uri, etc.)
Interacţiune ridicată
Datele arată faptul că Messenger are o rată de interacţiune de 5-10 ori mai mare decât email-ul
Iată un exemplu:
Messenger are o rată de interacţiune de 7,4 ori mai mare pe acelaşi tip de conţinut!
3. Strategii de a atrage înscrierea utilizatorilor
Modalităţi de a obţine abonaţi
Cum se pot abona utilizatorii?
- Oricine trimite un mesaj pe pagina ta de Facebook
- Oricine comentează la o postare pe Facebook
- Prin butonul “Îndemn la acţiune” care trimite utilizatorii către Messenger
- Prin plugin-ul de verificare pe website
- Prin plugin-ul de conversaţie de pe website
Cum atragi abonaţi prin comentarii
- Foloseşte-te de Pagina ta de Facebook sau de un anunţ direcţionat către chatbot-ul tău
- Chatbot-ul tău va trimite un mesaj privat automat către utilizatorul care a lăsat un comentariu postării tale
Atrage abonaţi prin website
Plugin „Trimite către Messenger”
Necesită apăsarea unui buton pe pagină.
Plugin – bifare căsuţă
Nu necesită apăsarea unui buton pe pagină
Plugin de conversaţie cu clienţii pentru website-ul tău
Adaugă o fereastră de discuţie pe Messenger pe pagina ta de web. Toţi vizitatorii care vor iniţia o discuţie vor deveni automat abonaţi.
* A se folosi cu grijă. Se recomandă izolarea acestui grup prin intermediul segmentării listei de abonaţi.
LISTA DE BENEFICII
Generarea de vânzări şi de potenţiali clienţi
- Creşte Valoarea minimă a comenzii şi Valoarea clienţilor
- Măreşte Ratele de conversie, veniturile, Randamentul investițiilor publicitare
- Reduce abandonul coşului
- Personalizează experienţa de cumpărare
- Sugerează produsele sau serviciile potrivite fiecărui client
- Eficientizează procesul de cumpărare
- Elimină barierele obişnuite cum ar fi măsurarea, configurarea produsului sau lipsa de informaţii pe website
- Ghidează utilizatorii în alegerea opţiunilor sau configurării produselor
- Atrage simultan potenţiali clienţi şi abonaţi
- Atrage participarea la conferinţe online şi evenimente
- Califică potenţialii clienţi
Atrage abonaţi
- Personalizează experienţa clienţilor
- Construieşte şi monetizează lista de abonaţi pe Messenger
- Costul de abonat este mult mai mic în comparaţie cu costul pe email
- Rata de deschidere este în medie de peste 80%
- Rata de click este în medie de peste 50% (intre 4 şi 10 ori mai mare decât cea de pe email)
- Urmăreşte performanţa fiecărui pas al pâlniei de vânzări
- Segmentează lista de abonaţi la fel cum faci si pe email
- Sincronizează abonaţii cu lista ta de email-uri
- Trimite oferte promoţionale unor anumite segmente din listă sau chiar întregii liste
- Captează intenţiile, motivaţiile şi preferinţele consumatorilor
- Nu te mai baza pe informaţii din alte surse!
CAZURI DE FOLOSIRE A CHATBOT-URILOR
Exemple de chatbot-uri de bază pe care le poţi crea
- Buletine informative
- Chestionare şi formulare
- Anunţuri
- Conţinut educativ
- Informaţii despre produse, servicii, etc.
- Comerţ online
4. Ce platformă de chatbot să folosesc?
DE CE ESTE IMPORTANTĂ PLATFORMA PE CARE O ALEGI?
Abonaţii tăi rămân blocaţi pe o singură platformă…
CUM FOLOSIM CHATBOT-URILE
Generarea şi colectarea potenţialilor clienţi
Util pentru folosirea magneţilor ce generează potenţiali clienţi, precum webinarii, evenimente, tombole
“Retargeting” – partea de jos şi cea de centru a pâlniei de vânzări
Este util să foloseşti chatbot-uri pentru a livra coduri pentru cupoane şi orice alte oferte ce ţin de campaniile de “retargeting”
Recomandarea produselor
Un chatbot bine construit ajută oferind răspunsuri la întrebările consumatorilor, trec peste obiecţii, identifică produsul care se potriveşte perfect şi, într-un final, generează mai multe vânzări.
5. TREI CHATBOT-URI PUTERNICE PE CARE LE POŢI FOLOSI ACUM
Sfatul unui profesionist:
ToFu = Partea de sus a pâlniei de vânzări
MoFu = Mijlocul pâlniei de vânzări
BoFu = Partea îngustă a pâlniei de vânzări
- Chatbot pentru cupoane – BoFu
Cupoane, reduceri, promoţii, abandonarea coşului de cumpărături - Chatbot pentru generarea de potenţiali clienţi – ToFu
Înregistrarea la webinarii, distribuirea de conţinut - Chatbot de măsurare – MoFu/Bofu
Rata de optimizare a conversiei, atenuarea trecerii prin zona mai îngustă a pâlniei de vânzări
BONUS:
Chatbot pentru atragerea abonaţilor – ToFu
ABANDONAREA COŞULUI DE CUMPĂRĂTURI / CHATBOT-UL PENTRU CUPOANE
Retarget-area zonei înguste a pâlniei de vânzări
- Interacţionează cu publicul ţintă pe teritoriul lui
- Folosirea mai eficientă a reclamelor
- Reducerea abandonului coşului de cumpărături
- Generarea de vânzări
- Randamentul investițiilor publicitare mai mare
Cum funcţionează?
Primeşti reduceri sau promoţii prin reclamele de retarget-are
Deschizi Facebook Messenger, se activează chatbot-ul pentru conversaţii
Utilizatorul apasă butonul pentru acţiune şi alege una din opţiuni
- Utilizatorul este trimis către pagina de checkout
- De acum utilizatorul rămâne abonat la viitoarele comunicări
Date cheie
• $311 cheltuiţi pe reclame
• $14,975 venituri generate
• Randamentul investițiilor publicitare creşte de 50.36 ori
• 1133% creştere a ratei de conversie
Reclamele obişnuite (fără chatbot)
Reclame + Chatbot Messenger
Înainte de folosirea chatbot-ului:
Randament al investițiilor publicitare de 7.5 ori mai mare
Costul pe acțiune $234.53
După folosirea chatbot-ului:
Randament al investițiilor publicitare de 50.4 ori mai mare
Costul pe acțiune $33.83
Paşi pentru crearea unui Chatbot pentru cupoane:
- Creează o campanie de mesaje pe Facebook / reclamă JSON
- Creează un răspuns automat în chatbot
- Configurează cuvintele cheie
- Configurează secvenţele şi aşteaptă să curgă banii!
REZUMAT
În concluzie…
- Chatbot-urile pentru vânzări nu mai sunt o noutate
- Atenuarea trecerii prin zona mai îngustă a pâlniei de vânzări
- Rezolvă în mod proactiv obiecţiile sau problemele clienţilor făra a fi nevoie de interacţiune umană
- Îmbunătăţirea ratei de conversie
- Existenţa unui asistent de vânzări permanent
- Reducerea abandonului coşului şi recuperarea profitului pierdut
CHATBOT-UL PENTRU GENERAREA POTENŢIALILOR CLIENŢI – TOFU
BENEFICII
- Deranj minim, înregistrare şi alegere extrem de uşoară
- Mai multă interacţiune cu utilizatorii
- Calificarea potenţialilor clienţi
- Ghidarea facilă a utilizatorilor prin pâlnia de vânzări
CHATBOT-UL CARE FACE RECOMANDĂRI
Informaţii cheie pentru 60 de zile:
- Peste 500 de vizitatori au folosit chatbot-ul pentru verificarea mărimilor
- Vânzările lunare au crescut cu 12%
- Am introdus modalitatea de monitorizare automată, cu mesaje programate
- Utilizatorii sunt întrebaţi dacă au şi alte nelămuriri sau dacă mai au nevoie de ajutor cu altceva
- Pe viitor se pot trimite mesaje cu reduceri şi promoţii clienţilor
BONUS TOFU: CHATBOT-UL DE ATRAGERE A ABONAŢILOR
VÂRFUL PÂLNIEI DE VÂNZĂRI – CUM SĂ ATRAGI ABONAŢI NOI
Beneficiile Listei de abonaţi pe Messenger:
- Abonaţii costă mai puţin decât pe email
- Se pot crea campanii de mesaje automate
- Segmentare avansată a publicului ţintă
- Interacţiune mult mai mare decât pe email
- Înregistrare uşoară a noilor abonaţi
- Dezabonarea mai uşoară decât pe email
*Nu trebuie decât să alegi stimulentul corect care să poată genera potenţiali clienţi
6. CUM SĂ OBŢII REZULTATE DE 10 ORI MAI BUNE CU AJUTORUL CHATBOT-URILOR
Trimite mesaje în mai multe reprize
Ca afacere, vei putea să îţi programezi chatbot-ul să trimită mesaje automate unui utilizator în funcţie de ultima acţiune făcută de acesta.
Este vorba de mesaje trimise prin aplicaţia Messenger care ţintesc un anumit comportament
BENEFICIILE CHATBOT-URILOR PE MESSENGER:
Nu va mai fi niciodată atât de ieftin să construieşti o listă de abonaţi pe Messenger!
Pentru mai multe informații despre Chatbot Marketing și strategii de promovare în Social Media:
Laurențiu Barbu
0769.6565.00
m.me/laurentius.barbu
1 comentariu.
[…] Există câteva diferențe majore între automatizarea mesajelor directe pe Instagram și ceea ce este disponibil cu ajutorul Chatbot-urilor de pe Messenger. […]