Boții Instagram au fost dintotdeauna un subiect controversat în comunitatea social media.
În acest moment nu mai este la fel de simplu cum era cândva să obţii o audienţă implicată pe Instagram şi ulterior să-ţi crești numărul de urmăritori, așa că una din întrebările pe care le auzim din ce în ce mai des este: oare ar fi o idee bună să folosesc boți pe Instagram pentru a-mi crește numărul de urmăritori?
Mulți utilizatori apelează la boți sau la alte instrumente de automatizare pe Instagram, pentru a-i ajuta să-și crească audiența şi interacţiunile și să accelereze procesul de construire a unei baze de urmăritori implicaţi, în încercarea de a ține pasul cu schimbările continue – dar este aceasta cea mai bună decizie pentru contul tău?
Cu toate acestea, există un decalaj substanțial între conturile valide și conturile generate de boţi. Există până la 95 de milioane de astfel de conturi generate de boţi. Boții ar putea reprezenta aproape 10% din cei 1 miliard de utilizatori Instagram.
Continuă să citeşti dacă eşti interesat de boții Instagram, dar nu eşti sigur ce anume sunt aceștia sau care ar putea fi impactul utilizării lor!
Ce sunt boții Instagram?
Boții Instagram au ca scop să te ajute să efectuezi acţiuni de bază, cum ar fi adăugarea de aprecieri, comentarii sau urmăritori. Poate părea o sarcină ușoară, dar poate consuma şi foarte mult timp, dacă faci aceste activităţi în mod constant.
Boții ajută companiile să-şi crească numărul de urmăritori pe conturile lor de Instagram. Aceştia vor urmări alte conturi, vor aprecia postările lor și vor lăsa comentarii la conturile din anumite liste. Boții Instagram pot ajuta la creșterea audienței și a interacțiunilor pe rețelele sociale pentru afacerea ta şi îţi pot îmbunătăţii vizibilitatea mărcii.
De asemenea, poţi seta boţii să urmărească conturile care te urmăresc pe tine, pentru a le arăta că interesul lor este apreciat. Boții Instagram te pot ajuta şi să crești gradul de conștientizare a mărcii și să generezi noi urmăritori reali în mod organic.
Cum îţi afectează boţii Instagram contul?
Deși poate părea că folosirea boţilor pe Instagram este o modalitate simplă de a crește numărul de urmăritori, există totuși unele aspecte negative.
1. E posibil ca boții să te pună într-o situație incomodă:
Boții Instagram, spre deosebire de utilizatorii reali, nu țin cont de subtilitatea contextuală sau de descrierea care însoţeşte o poză. La urma urmei, aceşti algoritmi sunt programați să aprecieze sau să comenteze în funcţie de un hashtag pe care îl furnizezi tu. Și pentru că nu poţi să controlezi toate aceste comentarii, acest lucru ar putea duce la unele situații incomode. Boții pot face comentarii inadecvate sau incorecte la o anumită postare: ei nu pot lua în considerare contextul sau descrierea unei poze, de exemplu. Ei doar vor lăsa automat un comentariu, ca răspuns la un hashtag. Acest lucru, desigur, ridică o mulțime de probleme.
De exemplu, un astfel de algoritm ar putea lăsa un comentariu insensibil la postarea unei femei despre lupta ei cu depresia, comentând „Minunat!” Astfel de postări pot distruge iremediabil imaginea mărcii tale. În plus, s-ar putea să afecteze şi urmăritorii reali pe care deja îi ai, deoarece îi va face să se simtă stânjeniţi. „Estimări interne arată că conturile false reprezintă o mică parte” din baza de utilizatori, potrivit unui purtător de cuvânt al Instagram.
Așadar, înainte de a utiliza boți sau alte instrumente de automatizare pe Instagram, trebuie mai întâi să înveţi tu însuţi cum să le foloseşti în mod corect.
2. Boții pot avea un efect negativ asupra ratei de interacţiune pe termen lung
Interacțiunea umană nu poate fi înlocuită de boții Instagram. Majoritatea utilizatorilor înțeleg că postările nu provin de la oameni reali, așa că nu este surprinzător faptul că rata de interacţiune este scăzută. Din ce în ce mai mulţi utilizatori devin conștienți de boții Instagram. Și odată ce își dau seama că folosești astfel de algoritmi, aproape sigur calitatea şi rata interacţiunii vor scădea. În plus, o interacţiune valoroasă este imposibil de automatizat. Boții Instagram, pe de altă parte, pot genera în mod eficient mai mulţi urmăritori reali și interacţiune, dacă eşti convins că oferi conținut de înaltă calitate.
3. Există riscul ca boții să îţi distrugă în mod ireversibil contul de Instagram
În timp ce boții Instagram te pot ajuta în foarte multe feluri, platforma de socializare în sine descurajează utilizatorii să se bazeze pe deplin pe aceştia. Ei par a fi soluția perfectă pentru un antreprenor ocupat, care are foarte puțin timp pentru a lucra la creşterea audienţei sale pe Instagram, dar trebuie să ai grijă: boții Instagram sunt strict interziși prin Termenii și Condițiile de utilizare ale platformei, iar folosirea lor va duce la blocarea contului sau a conţinutului tău (shadow banning): dacă se întâmplă acest lucru, toate postările tale vor fi vizibile doar pentru urmăritorii tăi pe care îi ai deja. Astfel, deși încă poți comunica cu urmăritorii tăi actuali, nu mai poți atrage noi urmăritori. Deci nu vei mai putea să îţi extinzi vizibilitatea mărcii, deoarece utilizatorii nu o vor putea găsi pe Instagram.
4. Boții încalcă Condițiile de utilizare a platformei Instagram
Dacă un bot Instagram utilizează API-ul platformei fără permisiune, acest lucru contrazice Condițiile de utilizare, în special:
- API-ul privat al Instagram trebuie accesat numai prin metode aprobate de Instagram.
- Datele pentru autentificare pe Instagram nu ar trebui să fie salvate sau stocate în cache.
- Nu puteți utiliza API-ul Instagram pentru a vedea, importa sau a face backup conținutului de utilizator sau pentru a gestiona relațiile cu Instagram fără aprobare prealabilă.
- Asigurați-vă că comentariile dumneavoastră sunt aplicabile fiecărui individ. Nu utilizați Instagram pentru a trimite mesaje comerciale nesolicitate sau spam.
- Nu folosiţi lățime de bandă în mod nemoderat și nu împiedicați stabilitatea serverelor Instagram.com sau acțiunile altor aplicații API ale Instagram.
Alternative la boții Instagram pentru a-ţi creşte gradual numărul de urmăritori:
Folosirea boţilor Instagram are mai multe avantaje și dezavantaje care pot avea un impact major asupra contului tău. Există, totuși, mai multe alternative la utilizarea boților pentru a-ţi creşte gradual numărul de urmăritori, dintre care unele sunt enumerate mai jos. Pe termen lung, aceste strategii sunt mult mai eficiente, deoarece îţi permit să obții urmăritori în mod organic.
1. Angajează un asistent virtual
Asistenții virtuali pot să lase comentarii autentice și oneste. Aceștia pot comunica cu urmăritorii tăi și îţi pot ajuta marca să interacţioneze cu utilizatori reali. Asistenții virtuali investesc timp pentru a se documenta în legătură cu marca ta și nevoile afacerii tale. După o anumită perioadă, ei pot anticipa nevoile tale și lucrează mai eficient. De cele mai multe ori, asistenții virtuali au o performanţă mai ridicată decât angajații cu normă întreagă. Ei își propun mereu să ofere servicii de înaltă calitate, deoarece succesul și reputația lor depind de asta. Seviciile unui asistent virtual sunt mai scumpe decât ar costa implementarea unui instrument de automatizare, iar găsirea unei persoane potrivite ar putea dura ceva timp. Pe termen lung, însă, este mult mai practic şi mult mai eficient să angajezi un asistent virtual de încredere.
2. Interacţionează tu însuţi cu urmăritorii
Alocă-ţi cel puțin 20 de minute pe zi pentru a interacționa cu urmăritorii tăi, dacă nu ai un buget pentru a angaja un asistent virtual. Dacă vrei ca aceştia să-ți promoveze marca, trebuie să faci un efort pentru a interacţiona cu ei. Nu poți construi relații autentice cu audienţa ta și cu comunitatea din care faci parte prin comentarii și mesaje generice. Trebuie să oferi valoare audienţei tale și să dezvolţi în mod organic un ecosistem de urmăritori implicați. Este, fără îndoială, o activitate care consumă mult timp. Cu toate acestea, dacă interacţionezi tu însuţi cu urmăritorii tăi, acest lucru îţi va permite să afli mai multe despre ei şi să îţi înțelegi publicul într-un mod mult mai direct, ceea ce nu s-ar putea întâmpla dacă foloseşti boţi. Dacă ești suficient de consecvent, această activitate va duce la găsirea de clienți noi, la dezvoltarea unei comunități implicate şi la creșterea vânzărilor pe termen lung.
3. Alege calitatea, nu cantitatea
Boții Instagram sunt eficienţi dacă vrei să-ţi crești numărul de urmăritori, dar urmăritorii pe care îi câștigi astfel nu sunt autentici. Pur și simplu atragi mai mulți boți și mai multe conturi false. Ai prefera să ai o audienţă de 500 de urmăritori care îți adoră marca și cumpără de la tine în mod regulat sau 500 de boți care nu interacționează niciodată cu tine? Autenticitatea este extrem de importantă pe Instagram. Ar trebui să fie punctul central al strategiei tale de marketing. Dacă vei pune autenticitatea pe primul loc în această strategie, vei putea să dezvolţi în mod organic un ecosistem de urmăritori implicați. Dezvoltarea unei comunități numeroase pe Instagram durează luni, dacă nu chiar ani. Cu toate acestea, este unul dintre cele mai eficiente moduri de a forma legături semnificative cu audienţa ta.
4. Adoptă un model gradual de creştere
Instagram este o platformă excelentă dacă vrei să găseşti clienţi cu care poți începe conversații semnificative. Această interacţiune este eficientă atunci când dezvolţi în mod activ relații și ești prezent în mod autentic.
Adoptă un model gradual de creştere a audienţei şi a interacţiunii: acestea se vor dezvolta treptat, pe măsură ce şi contul tău se dezvoltă. Dacă nu ai un buget pentru a angaja un asistent virtual și nu ai foarte mult timp tu însuţi să interacţionezi cu urmăritorii, alocă-ţi măcar 15 minute o dată sau de două ori pe zi pentru a intra pe Instagram să postezi conţinut nou şi să răspunzi întrebărilor sau comentariilor. Chiar și o perioadă mică de timp investită astfel poate însemna o diferență semnificativă în viteza cu care îţi va crește contul. Aminteşte-ţi că fiecare postare contează, că este mai importantă consecvenţa decât frecvența, iar calitatea este mult mai apreciată decât cantitatea.
În concluzie:
Boții Instagram și alte instrumente de automatizare pot fi utile pentru cei care nu au experienţă în marketingul pe rețelele sociale. Atunci când vorbim despre creșterea numărului de urmăritori pe Instagram, o strategie de marketing elaborată de către profesionişti şi implementată manual de ei este încă cea mai bună opțiune, deoarece nu îţi va periclita în niciun fel marca sau contul. Toată lumea vrea să-și amplifice prezența pe rețelele sociale cât mai repede posibil. Mai ales pe Instagram, unde dezvoltarea unei audienţe numeroase şi autentice necesită timp și efort. Dar totul se rezumă la autenticitate, indiferent de părerea ta despre boții Instagram. Dacă ai o prezenţă specifică şi distinctivă pe Instagram, vei atrage fără probleme oameni cărora le va plăcea ceea ce produci, care vor explora link-urile pe care le postezi și care îţi vor cumpăra produsele sau serviciile. Cu o strategie de marketing elaborată de către profesionişti şi cu implicare autentică, poți atinge orice obiectiv pe care ți-l stabilești!
Laurențiu Barbu
Specialist Social Media Marketing
ADX Digital Agency srl
0769656500