Atunci când un utilizator de Facebook te întreabă ceva sau este suficient de interesat de ceea ce spui încât să comenteze acesta a investit timp în interacțiune. Dacă nu răspunzi sau nu-l bagi în seamă va simți că îl ignori. Cine vrea să dea bani unei companii care îl ignoră?
Dacă un utilizator pune o întrebare, răspunde-i! Dacă primești un compliment, mulțumește-i acele persoane și confirmă-i că ești axat pe a oferi clienților experiențe excepționale. Dacă primești un comentariu negativ, întreabă cum poți îmbunătăți acea experiență.
Pe scurt, de fiecare dată când o persoană interacționează cu pagina ta, interacționează și tu cu acea persoană. Dacă utilizatorul nu simte reciprocitate, urmările pot fi negative și pot duce la scăderea veniturilor.
Sfat: Deși în general e nevoie ca răspunsurile tale să vină în cel mult 24 de ore, în unele cazuri, (cum ar fi un client nervos care nu poate fi mulțumit ușor), este mai indicat să nu răspunzi deloc. Este dificil să decizi când să răspunzi și când nu, așa că iată un ghid de urmărit:
– dacă greșeala a venit din partea ta, răspunde și corectează lucrurile cât mai repede. Acest lucru poate însemna mult dacă explici că se fac pași în direcția cea bună.
– dacă cineva lasă un comentariu negativ despre un lucru care nu s-a întâmplat sau se bazează pe informații greșite, corectează-l. Fii politicos pentru că de multe ori oamenii nu își dau seama că au fost induși în eroare. Dacă nu răspunzi, însă, informația greșită se poate răspândi și amplifica.
– încearcă să repari o situație dificilă. Dacă ai făcut o greșeală și crezi că o poți transforma în ceva pozitiv și poți convinge clientul să îți mai dea o șansă, este indicat să răspunzi pentru a îndrepta greșeala.
– s-ar putea să ai mai mult de câștigat dacă nu răspunzi deloc unei persoane nervoase, care pare că nu poate fi mulțumită în niciun fel. Uneori oamenii își îndreaptă frustrările către tine. Pentru a vedea dacă e cazul uită-te la alte comentarii lăsate de acea persoană. Vei ajunge la concluzia că nu are rost să duci o luptă pe care nu o poți câștiga. În schimb, îndreaptă-ți eforturile în zonele care pot avea rezultate pozitive.
– nu intra într-un „război” fără ieșire. Uneori un răspuns poate face mai mult rău decât bine. Un comentariu sau recenzie negativă pot avea efecte dezastruoase asupra reputației pe care o companie o are pe internet. În aceste cazuri trebuie să ai un rol pasiv.
– nu lăsa nervii să-ți influențeze răspunsul. Comentariile defăimătoare de pe Facebook te pot enerva și pe tine. În loc să fii ofensiv, mai bine ar fi să pui o persoană calmă să răspundă sau să aștepți până te calmezi înainte de a oferi o replică. Un răspuns dat „la nervi” poate strica relația cu clientul și se poate extinde și la ceilalți oameni care o vor citi.
Acum că am trecut în revistă toate acesta sfaturi mai este doar un lucru de menționat. Poți să îți faci viața și mai ușoară automatizând procesul de răspuns la comentarii printr-un robot care interacționează cu utilizatorul folosind mesaje prestabilite.
Pentru a afla mai multe despre cum chatbot-urile schimbă felul în care clienții interacționează cu afacerea ta vezi acest articol!