fbpx
Chatbot Marketing

4 motive pentru care toate echipele de marketing ar trebui să folosească chatbot-uri

Chatbot-urile încep să devină o modalitate din ce în ce mai populară de interacţiune a companiilor cu clienţii potenţiali şi cei existenţi. Un studiu recent a arătat că 80% dintre consumatori au avut o experienţă pozitivă folosind chatbot-urile, iar 40% au spus că ar fi interesaţi de comunicarea cu brand-urile prin intermediul chatbot-urilor. Aceste procente arată cât de răspândite au devenit chatbot-urile şi cât de mult a crescut disponibilitatea consumatorilor de a interacţiona cu un chatbot.

Aşadar, cum pot fi folosite chatbot-urile pentru a creşte eficienţa planului de marketing? Iată câteva moduri în care marketerii pot utiliza chatbot-urile în strategiile de marketing.

1. Generarea de lead-uri

Chatbot-urile sunt disponibile 24/7 pentru a interacţiona cu clienţii, furnizându-le informaţiile de care au nevoie, exact în momentul când au nevoie. Mai mult de 64% dintre consumatori văd asistenţa oferită non-stop ca fiind cel mai mare beneficiu adus de chatbot-uri. Chatbot-urile îi ajută pe utilizatori să găsească repede şi uşor informaţia de care au nevoie, în orice moment; în loc să-i forţezi să caute singuri pe site-ul brand-ului sau pe o pagină de cotact, chatbot-urile vor oferi răspunsuri imediat. 

Implementarea chatbot-urilor pe aplicaţiile de mesagerie, pe site-uri sau pe paginile de contact va ajuta la generarea mai multor lead-uri, deoarece timpul de răspuns este decisiv.

Cercetările arată că 35-50% din vânzări se duc către vânzătorul care oferă primul un răspuns. Într-o astfel de piaţă concurenţială, posibilitatea ca chatbot-urile să ofere imediat un răspuns va reprezenta avantajul definitoriu pe care îl poate avea brand-ul tău faţă de competiţie.

De exemplu, MongoDB, o bază de date NoSQL open-source orientată pe documente, a reuşit să genereze mai multe lead-uri şi să le califice mai eficient, folosind platforma de chat Drift.

Chatbot-ul funcţionează oferind răspunsuri clienţilor potenţiali şi propunând apoi echipei de vânzări cele mai potrivite lead-uri pentru conversaţii ulterioare. MongoDB a reuşit astfel să obţină o creştere cu 70% a lead-urilor, în trei luni, interacţionând cu vizitatorii prin intermediul chatbot-urilor.

2. Lansarea unui produs

Atunci când lansezi un produs nou, poate fi dificil să obţii imediat feedback de la consumatori şi să evaluezi per ansamblu modul de primire a produsului respectiv. Lansarea unui produs prin intermediul chatbot-ului poate fi o modalitate excelentă prin care brand-urile îşi pot aduce în faţa clienţilor produsul.

De exemplu, marketerii pot face publicitate unui anumit produs online şi să direcţioneze apoi traficul către un chatbot. Clipurile, chestionarele interactive, sau jocurile sunt câteva modalităţi prin care brand-urile pot interacţiona cu consumatorii şi crea interes în legătură cu noul produs. De asemenea, după ce achiziţia a fost făcută, marketerii pot trimite update-uri şi pot cere feedback de la utilizatori, pentru a menţine interesul.

Absolut Vodka a folosit Facebook Messenger pentru a convinge consumatorii să încerce noul lor produs, oferindu-le un voucher pentru o băutură gratis la un bar din apropiere.

Rezultatul a fost dublarea conversiilor pe Messenger, comparativ cu alte canale de comunicare. În plus, Absolut poate acum să interacţioneze cu clienţii direct pe Messenger, pentru a-i informa despre alte lansări de produse sau promoţii speciale şi în viitor.

Smashbox, o companie care vinde produse cosmetice, este încă un exemplu de brand care a implementat un chatbot pe Facebook Messenger, oferind posibilitatea clienţilor să descopere produse noi, să citească despre cum să folosească diferite produse şi chiar să vadă cum ar arăta cu machiajul ales, cu ajutorul funcţiei de realitate augmentată.

Cu ajutorul interacţiunii prin intermediul chatbot-urilor, branduri ca Smashbox pot obţine feedback valoros de la consumatori, ceea ce le poate ajuta la redefinirea colecţiilor viitoare.  

3. Colectarea de date

Implementarea chatbot-urilor pe diferitele platforme social media şi site-uri poate avea ca rezultat obţinerea unei cantităţi enorme de date. Întrebarea este: ce ar trebui să facă marketerii cu aceste informaţii valoroase?

Instrumentele automatizate ca DashBot şi ChatMetrics îi pot ajuta pe marketeri să analizeze funcţiile chatbot-urilor şi conversaţiile. Apoi, folosind aceste informaţii, pot îmbunătăţi experienţa consumatorilor şi în acelaşi timp pot obţine reacţii suplimentare la eforturile lor de marketing în desfăşurare. Analiza istoriei conversaţiilor, pe de altă parte, poate evidenţia care sunt cel mai des folosite cuvinte şi expresii, iar aceste informaţii pot fi apoi folosite pentru a rafina campaniile viitoare de marketing şi conţinutul online, pentru a îmbunătăţi SEO şi pentru a interacţiona mai eficient cu clienţii.

De exemplu, chatbot-ul Pizza Hut reţine date referitoare la tranzacţii, pentru a accelera procesul de checkout la viitoarele achiziţii; de asemenea, chatbot-ul sugerează produse noi sau promoţii pe baza acestor date.

4. Amplificarea sentimentului de loialitate faţă de brand

Chatbot-urile interacţionează cu clienţii în conversaţii bidirecţionale, care sunt benefice pentru client. Chatbot-urile furnizează doar informaţiile pe care le cere utilizatorul. Acest lucru amplifică sentimentul de încredere şi creează o legătură puternică între consumatori şi brand-uri.

Un studiu derulat de Harvard Business Review a relevat faptul că sentimentul de loialitate faţă de un brand creşte pe măsură ce efortul consumatorilor scade, iar chatbot-urile reprezintă cu certitudine o modalitate esenţială de a reduce efortul consumatorilor şi de a le maximiza satisfacţia.

De exemplu, Sephora a încheiat un parteneriat cu aplicaţia de chat Kik, pentru a crea un chatbot care oferă sfaturi referitoare la îngrijirea tenului, recenzii sau tutoriale de machiaj.

Au lansat de asemenea şi Sephora Reservation Assistant, un chatbot proiectat pentru a ajuta clienţii să localizeze magazinele şi să facă programări.

Sephora a raportat o creştere de 11% a programărilor şi de asemenea o creştere a vânzărilor în magazinele fizice cu câte $50 în medie, de la fiecare client care făcuse o programare cu ajutorul chatbot-ului.

Chatboturile reprezintă un canal de comunicare puternic tehnologizat, care te va ajuta să îţi îmbunătăţeşti eficienţa strategiei de marketing în general şi care le va permite marketerilor să se concentreze pe alte activităţi importante. Poţi folosi resursele propriei companii pentru a construi un chatbot, sau poţi lua în considerare o soluţie deja existentă, a unor platforme sau te putem ajuta noi să faci acest lucru: www.ChatbotMarketing.ro

Implementarea unui chatbot îţi va ajuta compania să răspundă mai eficient şi cu succes aşteptărilor consumatorilor şi de asemenea, folosind un chatbot, afacerea ta are şanse mai bune de a-şi întrece competitorii.

Laurențiu Barbu
Social Media Specialist
0769.656500
admin@chatbotmarketing.ro

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.