fbpx

Facebook Messenger, Chatbot-urile și personalizarea

Personalizarea în marketing nu este de fapt, şi nici nu a fost vreodată, ceva cu adevărat personal. Implică segmentarea publicului din punct de vedere demografic, comportamental sau după afinităţi şi trimiterea unor mesaje relevante acestor segmente mai mici de public. Nu este ceva ce se petrece faţă în faţă sau în timp real. Totuşi, Facebook Messenger este pe cale să schimbe toate acestea.

Reclamele Facebook Messenger

Facebook a introdus reclamele Messenger la sfârşitul anului 2016 iar recent a extins oferta. În mod normal, reclamele Facebook urmăresc să convingă publicul să interacţioneze cu conţinutul Facebook sau să îl trimită către o anumită destinaţie, cum ar fi un website sau o aplicaţie. Reclamele pe Facebook Messenger trimit utilizatorii către aplicaţia Messenger, unde tu poţi începe o discuţie cu ei.

Din momentul în care cineva apasă pe una din reclamele tale şi interacţionează pe Facebook Messenger, îţi oferă posibilitatea să îi trimiţi mesaje din nou. Acest lucru este foarte important, mai ales că 66% din consumatori preferă să ia legătura cu un brand prin intermediul aplicaţiilor de mesagerie.

În teorie, iniţierea unor conversaţii directe cu clienţii sună bine, dar oare acest lucru este valabil pentru orice companie care nu are o echipă imensă de vânzări şi suport pentru clienţi?

Chatbot-urile

Prin procesarea limbajului, chatbot-urile pot automatiza conversaţiile ce urmează modele predictibile. Odată ce ai definit clar nişte întrebări şi răspunsuri, vei putea crea conversaţii cu clienţii în timp real. Deşi sună prea complicat sau prea scump, multe companii oferă abonamente lunare în funcţie de căte mesaje sunt trimise, fără costuri. Astfel vei putea face teste controlate, la scară mică, fără să plăţeşti.

Ce legătură are asta cu reclamele Facebook Messenger? Alimentarea conversaţiilor Messenger cu chatbot-uri îţi va oferi posibilitaatea să ridici ștacheta, efectuând zilnic sute de conversaţii directe cu clienţii, oricât de limitate ar fi resursele tale.

Iată trei idei pe care le poţi încerca la prima ta campanie Facebook Messenger pe acestă temă.

Campanii de sensibilizare

Să începem cu ceva mai uşor – distribuirea de conţinut. Dacă te ocupi cu marketingul de conţinut, cu siguranţă distribui acel conţinut prin email. Lucru normal, însă de ceva vreme ratele de click de pe email sunt într-o continuă scădere. Încearcă mai bine să distribui conţinutul şi pe Facebook Messenger.Este foarte simplu. În loc ca vizitatorii site-ului tău să se înscrie cu emailul, pot alege să răspundă reclamei tale pe Facebook Messenger. Poţi folosi un chatbot care să pună întrebări despre preferinţele lor în ceea ce priveşte conţinutul şi să setezi o distribuire a conţinutului tău prin intermediul aplicaţiei Messenger.

Odată ce utilizatorii au intrat în pâlnia ta de marketing, poţi începe să le distribui conţinut mai specific, sau poţi începe conversaţii cu aceştia în funcţie de felul în care interacţionează. De exemplu, dacă cineva deschide cu regularitate link-urile pe care i le trimiţi pe Messenger, te poţi concentra pe acesta oferindu-i conţinut exclusiv sau oferte speciale.

Campanii de interacţionare

În general, traseul clienţilor până la achiziţie nu este unul uşor. Implică mai mulţi paşi de-a lungul cărora potenţialii clienţi pot deveni distanţi, distraşi sau pot renunţa cu totul. Trebuie să afli de ce se întămplă astfel de lucruri.Foloseşte reclamele Facebook Messenger pentru a interacţiona cu oamenii care renunţă, iniţiind discuţii cu aceştia pentru a afla ce anume îi deranjează. Este posibil ca aceştia să nu fi găsit informaţia de care aveau nevoie pentru a trece mai departe prin pâlnia ta de vânzări, chiar dacă tu deja oferisei acest conţinut pe pagina ta de web.

Acesta este momentul în care chatbot-urile capabile să proceseze limbajul îţi pot veni de ajutor. Poţi crea răspunsuri automate pentru anumite teme sau întrebări. Chatbot-ul va recunoaşte variaţiuni ale acestor întrebări şi va livra conţinut relevant utilizatorilor. Aceasta este o modalitate grozavă de a reactiva clienţii.

Campanii de conversie

Cel mai probabil deja te ocupi de retarget-area utilizatorilor de pe fundul pâlniei de vânzări. Dacă nu, poţi începe să faci asta folosind combinaţii de audienţe Facebook personalizate pentru a identifica utilizatorii care au început procedura de check-out dar nu au terminat-o. În loc să pui o reclama de retargetare, mai bine ai folosi Facebook Messenger.Creează o reclamă care să trimită aceşti utilizatori către Facebook Messenger pentru a primi un cod de reducere. Odată ce au interacţionat cu acest mesaj, le vei putea face follow-up recomandându-le produse asemănătoare, promoţii de sezon sau produse din colecţiile noi.

Nu uita să faci ca toate aceste discuţii să pară cât mai personale. Foloseşte informaţiile Facebook nu doar pentru a ţinti cât mai exact reclamele, dar şi pentru a te adresa clienţilor pe numele mic odată ce ai început o discuţie cu ei.

Viitorul

Conversaţiile pe Messenger sunt doar începutul personalizării. De la potenţialul chatbot-urilor activate vocal, precum Amazon Echo sau Google Home, care interacţionează cu clienţii, la campanii care folosesc avatare personalizate care să interacţioneze prin intermediul Realităţii virtuale sau a Realităţii augmentate, un lucru este sigur: lumea se va aştepta la cât mai multe experienţe one-to-one. Odată pus în mişcare, acest mecanism nu se mai poate opri. Dacă îţi doreşti să atragi clienţii, trebuie să ai o abordare cât mai personală.

Laurențiu Barbu
Social Media Specialist
Tel. 0769.656500
laurentiu.barbu@socialmedia.ro

2 comentarii.

Comentariile sunt închise.